Ild

av (forfatter), Sara Bergmark Elfgren (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2012 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er andre bok i Engelsfors-trilogien.

Den har tatt lesere over hele verden med storm. Den er fantastisk. Og den er svensk! Oppfølgeren til boksensjonen Sirkelen er her.

De utvalgte skal begynne i andre klasse på videregående. Hele sommerferien har de holdt pusten og ventet på demonens neste trekk. Men trusselen kommer fra et sted de ikke kunne ha forutsett. Det er tydelig at noe er veldig, veldig galt i Engelsfors. Fortiden veves sammen med nåtiden.. De levende møter de døde. De utvalgte knyttes stadig nærmere hverandre og blir nok en gang minnet på at magi verken kan lindre ulykkelig kjærlighet eller reparere knuste hjerter.
Ild er den andre delen av Engelsfors trilogien.
Den første boken i trilogien, Sirkelen, er under oversettelse til 23 språk, og ble en formidabel. suksess. blant både kritikere og lesere.

ISBN13 9788205417748

EAN 9788205417748

Serie Engelsfors-trilogien (2)

Genre Spenning

Omtalt sted Sverige

Ooooh yes! Kanskje litt tung i starten om du ikke nettop har lest Sirkelen, men du store som det tar seg opp! Med disse forfatterne tør jeg aldri stole på at det går bra til slutt. Kred til dem for det! Og et deilig oppgjør med "det er bare å tenke positivt"-folket. :-)

Det mest irriterende med å lese ferdig bok nr 2 i en trilogi er å vente på den siste. Er det noen som vet når den kommer? Må jeg lese den på svensk? Hadde jeg vært en hormonell tenåring hadde boka fått en 6-er :-) Kjøp boka (og nr 1 sirkelen) til tenåringen din til jul - garantert fulltreffer!

Oppfølgeren til "Sirkelen", det er ikke ofte oppfølgeren er bedre enn den første, men nå var den det! Historien har blitt bedre, og småfeilene som var irriterende i den første er så godt som fikset her. Anbefales!

Jaa jag väntar på nästa bok!!

Läste om den och väntar fortfarande på att den ska komma ut som digibok...

Ild skuffer ikke og er en verdig oppfølger til fenomenet Sirkelen.

I Ild kjemper den svenske jentegjengen(heksegjengen) fortsatt med tiden mot apokalypsen, som skal være rett rundt hjørnet. Men også denne gangen får de andre utfordringer de må ta løse på ferden frem mot endetiden. En sekt, Positiv Engelsfors, dukker opp fra tilsynelatende ingensteds og store deler av stedets befolkning har latt seg hjernevaske.

Det jeg kanskje liker aller best med denne trilogien er den fine blandingen av fantasy og realisme. Og jeg liker det faktum at en rekke forskjellige personligheter tvinges til å se forbi forskjellene seg i mellom og samarbeidet for "the greater good".

Da har jeg fått med det viktigste, dersom du ønsker en noe fyldigere omtale kan du lese en annen omtale på min bokblogg.

Hun er i trettiårsalderen og har tynt, blondt hår, runde briller, og like mye utstråling som et knekkebrød.

Å være ensom i byen føles mye mer ensomt enn å være ensom på landet.

Apokalypsen er en bagatell i sammenligning. Volleyball er det absolutt verste et menneske kan utsettes for.

Fantasy, grøssere og Science-fiction - alt en leseglad ungdom kan finne på å lese
Passer for alder 13-100 år
Alle bøker er utgitt eller vil bli utgitt på Norsk - Og anbefales på det varmeste!

Fikk anbefalt disse på en e-postliste fra bibliotekarer

Lest 2013

Her lister jeg opp boktiler som jeg har slukt iløpet av Januar måned.

• "Nøkkelen" av Mats Strandberg
  • "Fortellinger fra Engelsfors" av Mats Strandberg