Helvete åpent

Vigmostad Bjørke 2015 Innbundet

Ny krim fra vinneren av Rivertonprisen 2013 og Glassnøkkelen.
Politietterforsker Tommy Bergmann finner en prostituert jente hardt skadet i en leilighet i Oslo. De omfattende skadene har urovekkende likhetstrekk med en rekke drap som ble tilstått av læreren Anders Rask for flere år siden. Men Rask sitter innelåst på psykiatrisk sikkerhetsavdeling han kan ikke stå bak.
Moren til en av de drepte jentene leser om saken. Hun er sikker på at datterens gamle lærer er uskyldig dømt og hun vet hvem morderen er. Eller er alt bare fantasi? Uansett hvor overbevist hun er, kan hun likevel ikke si noe. For da vil hennes egen hemmelighet fra da datteren forsvant i 1988, bli avslørt.
Dette er den andre boken om Tommy Bergmann.
«Helvete åpent er et solid stykke håndverk, tidvis spennende, med godt språk og sikker bruk av litterære virkemidler.» Sindre Hovdenakk, VG
Om forfatteren: Gard Sveen (f. 1969) debuterte med Den siste pilegrimen i 2013. Han fikk en rekke priser for boken: Rivertonprisen 2013, Glassnøkkelen 2014 og Maurits Hansen-prisen. Den ble solgt til 11 land og har et norsk opplag på 50 000. Helvete åpent er andre bok om politietterforsker Tommy Bergmann.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788241911521

EAN 9788241911521

Serie Tommy Bergmann (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

SPENNENDE- og den ender ved ikke å ende-- så det må komme flere .Skynd deg å skrive Gard Sveen! Litt rotete-- men du verden 515 sider skikkelig politikrim

Spennende og bra, velskrevet krim med bra persongalleri. Sveen med sin Tommy Bergmann serie er absolutt en forfatter som er verdt å følge. Det som trekker litt ned her, er at boka ikke ble skikkelig avsluttet, men istedet valgte løsningen fortsettelse følger.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Her er min anmeldelse av Helvete åpent (ekstern lenke)

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Egen oversikt over leste bøker i 2018

• "Blod i dans" av Gard Sveen