Dødens sirkel

kriminalroman

Cappelen Damm 2010 Innbundet

For å slippe å tenke på sine egne problemer påtar Mikael Brenne seg å hjelpe en mann som ble dømt for dobbeltdrap på to jenter på øysamfunnet Vestøy for tjuefem år siden. Det er imidlertid ikke alle som liker at Mikael graver i gamle hemmeligheter. Dette er den femte boken om advokaten Mikael Brenne.

ISBN13 9788202330132

EAN 9788202330132

Serie Mikael Brenne (5)

Genre Krim

Omtalt sted Bergen

Tildelt litteraturpris Rivertonprisen 2010

Bare elsker Chris Tvedts spennende historier. Lekent og lett språk, befriende fritt for påtatte kunstneriske friheter og abstrakte lignelser. Her er det rett på sak. Nøkternt og ekte.
På ny får vi to historier som følger hverandre parallelt, en god stund.
Igjen ytterst troverdig og spennende.
Masse positivt kan sies om denne krimmen, egentlig. Så mye at jeg nesten er villig til å gi en sekser.
Men seksere gir jeg av prinsipp ikke i denne genren. Så da blir det en solid femmer.
De fire foregående bøkene i "serien" er forøvrig bestilt... Dumt å lese "baklengs" sier du?
Sikkert, sikkert.

Jeg har lest flere bøker av Chris Tvedt og vet ikke hvorfor jeg har hoppet over denne. Likte boka godt, ingen sitrende spenning, men jevnt over en god historie.

Her er min anmeldelse av "Dødens sirkel" (ekstern lenke)

Mikael Brenne 5

You can send dead flowers every morning.Send me dead flowers by the mail. Send me dead flowers to my wedding,and I won't forget to put roses on your grave

Neste dag lå bakrusen som et lokalt lavtrykk i bakhodet.

Det finnes et uutgrunnelig sted s fantes før jorden oppstod. Et sted uten forandring, alle tings hvile.Jeg vet ikke hva det heter, men kaller det død.

Nå vil de bygge vindmøller langs hele kysten, og det er en katastrofe. Vindmøller dreper Ørn.

Her er ein oversikt over kva bøker eg har planar om å lesa i løpet av sommaren 2011.

min egen huskeliste over bøker lest i 2011

Her er ei liste over bøkene eg har planer om å lesa hausten 2011. Det kjem nok endringar på lista etterkvart som eg oppdagar nyheiter som må lesast. Ser heller ikkje vekk frå at eg er ein smule optimistisk når det gjeld antal bøker på lista.

Målet er 40 bøker

• "Skjellig grunn til mistanke" av Chris Tvedt