Bakgård

Kolon 2004 Heftet

Andreas Aakerlied, 20 år, legger ut på sitt livs reise. Han har satt seg fore å reise med tog, buss, kamel eller hva som måtte dukke opp tvers gjennom Sahara for å besøke sin kjæreste i Burkina Faso. Han lever etter slagordet "å reise er som å drømme med øynene åpne". Det skal vise seg at reisen byr på flere utfordringer enn hovedpersonen hadde forutsett og han ser ut til å strande i Tanger hos gjengen av halvkunstnere og eksentrikere i kretsen rundt forfatteren Paul Bowles.

Forlag Kolon

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205329362

EAN 9788205329362

Serie Semikolon

Omtalt sted Afrika

Jeg likte denne boka skikkelig godt. Tror jeg er den eneste? Etter denne har jeg lest " Med himmelen som tak" av Paul Bowles og " Ikaros" av Axel Jensen. Alle handler om å " rote" seg bort i Marokko. Det gjorde også Sebastian i " Brideshead revisited" og venninnnene i "Absolutt fabelaktig" .

Jeg skal flytte og ønsker ikke å flytte inn i nye bokhyller med gamle bøker jeg mest sannsynlig ikke kommer til å lese igjen. Derimot ønsker jeg å bytte bøkene i lista mot andre bøker som kan være av interesse. Ettersom jeg ønsker å bli kvitt bøkene er det ikke umulig at jeg bytter to mot en, for eksempel.

Om du ikke kan/vil bytte, men allikevel ønsker deg en bok på lista, selger jeg gjerne - foreslå en pris så kommer vi nok til enighet.

Alle bøkene i byttelista er pent brukte pocketversjoner. Bøkene med norske titler er norske versjoner; bøkene med engelske titler er engelske versjoner.

Liste for romaner og fiction - boksamling

• "Vivian Seving etc. - sladder, forskyvninger og andre overdrivelser om en prinsesse og hennes samtid" av Ari Behn
  • "Entusiasme og raseri - roman" av Ari Behn
  • "Talent for lykke - fortellinger" av Ari Behn