Amazonaspornografen

Oktober 1993 Innbundet

En roman om en mann og hans drømmer. August Lauritzen vil prøve ut sine drømmer i det virkelige livet, han trekkes mot alt det hans velordnede liv ikke kan oppfylle. Tove Nilsen tar leseren med på en reise gjennom våre daglige lengsler og drømmer.

Antropologistudenten August Lauritzen lever et ryddig og tilrettelagt liv med sin Else, men hvordan er egentlig tilværelsen for en antropologistudent som ikke reiser og oppsøker de kulturene han studerer og er opptatt av, og hva med hans kone, matematikk- og litteraturstudenten som vier hele sin fritid til å forske på misforståtte kvinner i verdenskunsten? I "Amazonaspornografen" tar Tove Nilsen oss med på en reise gjennom våre daglige lengsler og drømmer, og gjennom utrolige kvinneskjebner og kulturers mangfoldigheter.

"frodig fabulerende og full av fascinasjon og undring over alle menneskelivets ytringer." ADRESSEAVISEN

"sin hittil beste bok." HAMAR ARBEIDERBLAD

"et stykke humørfylt prosa som spriker i alle retninger, men som kanskje nettopp derfor er umulig å ikke bli glad i."
INGVAR AMBJØRNSEN, VG

Forlag Oktober

Utgivelsesår 1993

Serie Folio

Er veldig glad jeg ikke leste denne boka av Tove Nilsen først, for da hadde jeg ikke lest flere. Denne kjedet meg mens de andre jeg har lest av henne er nydelige. Det er som om hun prøvde å ha en annens forfatterstemme enn sin egen i denne boka.

flott bok!

Tenk om hver dag startet med et elektronisk vekkerur som sa: - Førti generasjoner har gått før deg i døden, hvert sekund dør titusenvis av mennesker, men du - Du - tilhører fremdeles fåtallet av levende, fryd deg, fryd deg!

Hvis du fikk kniven mot strupen, hvem av disse to ville du redde: En verdensberømt dikter eller et anonymt stammespedbarn? Else ville ikke valgt det siste. Med denne vissheten gikk jeg til sengs med henne, holdt henne, kysset henne, kom i henne; det var første gang jeg fikk anelsen om at det går an å elske med sorg som skygge.

Opprydning i bokhylla, alle bøkene er innbundet med omslag om ikke annet er nevnt. Prisen er 50,- pr bok. Ved sending betaler kjøper frakt i henhold til postens satser.
Kan også ta bøker i bytte, kom med forslag eller sjekk ønskelista mi.
Jeg er ikke her inne regelmessig slik at det kan lønne seg å kontakte med via her:

oppsummering. kjempemorsomt!

• "Chaplins hemmelighet" av Tove Nilsen
  • "I stedet for dinosaurer" av Tove Nilsen
  • "Den farlige leken" av Susan Brownmiller
  • "Øyets sult - roman" av Tove Nilsen
  • "Lystreise - roman" av Tove Nilsen
  • "Aldri la dem kle deg forsvarsløst naken" av Tove Nilsen
  • "Etter Kairo - roman" av Tove Nilsen
  • "Hvem har ditt ansikt?" av Liv Køltzow
  • "Den svarte gryte" av Tove Nilsen
  • "Forandringer" av Anne Grete Hollup