Åpne sår

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Font 2012 Innbundet

Camille Preaker jobber som journalist i Chicago mens hun prøver å legge barndommen bak seg. Men når to unge jenter blir funnet drept i hjembyen Wind Gap, blir Camille sendt tilbake for å dekke saken. Motvillig blir hun gjenforent med sin dysfunksjonelle familie i familiens herskapsvilla, og snart avdekker hun nye spor i jakten på morderen. Og det viser seg snart at hun må gjenåpne gamle sår for å komme videre, og for å overleve.

Forlag Font

Utgivelsesår 2012

Genre Thriller

Omtalt sted Missouri

Her var det mange overraskelsar. Litt outrert persongalleri, men eg måtte flira litt av satiriske skildringar av sørstatsmiddelklasse. Eg-person slit med store problem. Og ein overraskande, men nitrist slutt. Godt det var fiksjon. Les denne hvis du er lei av politikrim!

Litt treg start, men etter 80 sider ble den vanskelig å legge fra seg. jeg vurderte faktisk å legge den fra meg, men er glad jeg leste videre, selv om jeg synes det var en grusom bok, og jeg fikk en del å tenke på da jeg skulle legge meg. Fy katta for noen skrudde syke skjebner hun broderte ut etterhvert. Nå må neste bok bli noe feelgood.:)

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Triggeradvarsel for noen ting i denne boka.

Eerie er det eneste jeg klarer å si om denne.

Problemer begynner alltid lenge før man virkelig, virkelig ser dem.

Kathy kom til å ta seg av all pratingen, det hadde hun alltid gjort. Hun var typen som leste gateskilt høyt heller enn å holde ut taushet.

Det er umulig å konkurrere med de døde.

En jente som skjærer hull i seg selv står ikke øverst på listen for de krevende oppdragene.

Folk synes det er fantastisk å se sitt eget navn på trykk. Bevis på eksistens. Jeg så for meg en flokk spøkelser som rotet gjennom stabler med aviser. Pekte på et navn på en side. Se, der er jeg, jeg sa jo at jeg har levd. Jeg sa at jeg fantes.

Jeg leste 182 bøker i 2013.

Her er mine 37 favoritter blant dem, uavhengig av utgivelsesår.

• "Mørke rom" av Gillian Flynn
  • "Forsvinningspunktet" av Val McDermid