Åpne sår

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Font 2012 E-bok

Camille Preaker jobber som journalist i Chicago mens hun prøver å legge barndommen bak seg. Men når to unge jenter blir funnet drept i hjembyen Wind Gap, blir Camille sendt tilbake for å dekke saken. Motvillig blir hun gjenforent med sin dysfunksjonelle familie i familiens herskapsvilla, og snart avdekker hun nye spor i jakten på morderen. Og det viser seg snart at hun må gjenåpne gamle sår for å komme videre, og for å overleve.

Forlag Font

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted Missouri

Her var det mange overraskelsar. Litt outrert persongalleri, men eg måtte flira litt av satiriske skildringar av sørstatsmiddelklasse. Eg-person slit med store problem. Og ein overraskande, men nitrist slutt. Godt det var fiksjon. Les denne hvis du er lei av politikrim!

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Litt treg start, men etter 80 sider ble den vanskelig å legge fra seg. jeg vurderte faktisk å legge den fra meg, men er glad jeg leste videre, selv om jeg synes det var en grusom bok, og jeg fikk en del å tenke på da jeg skulle legge meg. Fy katta for noen skrudde syke skjebner hun broderte ut etterhvert. Nå må neste bok bli noe feelgood.:)

Boken er spennende og på et vis sår. Den beskriver Camille og hennes forhold til sin mor på en svært god måte, og progresjonen i hvor mye vi får vite er særdeles god. Dette var min andre bok av Gillian Flynn. På hylla hjemme står bok 3; Flink pike og jeg gleder meg til å lese den.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Snacka om dysfunktionell familj...och det går kalla kårar efter ryggen på mig när jag tänker igenom den här rysliga och fenomenalt spännande boken!

Problemer begynner alltid lenge før man virkelig, virkelig ser dem.

Kathy kom til å ta seg av all pratingen, det hadde hun alltid gjort. Hun var typen som leste gateskilt høyt heller enn å holde ut taushet.

Det er umulig å konkurrere med de døde.

En jente som skjærer hull i seg selv står ikke øverst på listen for de krevende oppdragene.

Folk synes det er fantastisk å se sitt eget navn på trykk. Bevis på eksistens. Jeg så for meg en flokk spøkelser som rotet gjennom stabler med aviser. Pekte på et navn på en side. Se, der er jeg, jeg sa jo at jeg har levd. Jeg sa at jeg fantes.

Jeg leste 182 bøker i 2013.

Her er mine 37 favoritter blant dem, uavhengig av utgivelsesår.

• "Mørke rom" av Gillian Flynn
  • "Den synske" av Belinda Bauer