Tretti linjer hver dag

HyPers bok

av (forfatter) og Gerhard Stoltz (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2006 Innbundet

Per Viggo er ti år og hyperaktiv. På skolen kaller de ham HyPer. Rektor sier at begeret snart renner over, og hjemme orker ikke mammas kjæreste mer. Men så skjer det noe spennende. Teksten har form som et prosadikt .

Per Viggo er snart ti år og hyperaktiv. Rundt Per Viggo skjer det alltid noe. På skolen kaller de ham HyPer. Rektor sier at begeret snart renner over, og lærer Vera spør hvorfor han gjør jobben så utrivelig for henne. Hjemme orker ikke mammas kjæreste Geir mer. Men inni Per Viggo oppleves det litt annerledes. En morsom og vakker bok, og et spennende møte for barn og ungdom, og ikke minst for foreldre, lærere og spesialpedagoger. Boken er illustrert av Gerhard Stoltz, og teksten har form som et prosadikt.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788241904455

EAN 9788241904455

Men begeret renner snart over, sier Rektor Grå, som vanlig. Det har vært fullt i 3 år, tenker jeg. Hva med et nytt beger? Et større et, eller kanskje en svær bøtte?

Bøker som omhandler psykisk helse:

Selvmord, Psykiatri, Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst, Selvskading, Spiseforstyrrelser, ADHD, Rus, Ungdom, Voksne, Barn, Pårørende, Dissosiativ lidelse, Alkohol, Mani, Depresjon, osv

Jeg har tidligere laget en liste om temaet, men da med "alle" bøker jeg kan finne om temaet. Nå lager jeg en med bare dem jeg har lest.
Den andre listen finner du her: http://bokelskere.no/lister/87203/

Bøker jeg tenker vi kan lese i klubben i framtida.

Denne lista blir på en måte en oppfølger til denne: https://bokelskere.no/lister/262329/
Jeg er fortsatt hjemme i mammapermisjon, og jeg håper jeg kan fortsette å lese bøker slik som jeg har gjort til nå. Denne lista kommer jeg til å oppdatere etterhvert som jeg leser bøker.

Ellers har det lokale biblioteket jubileum i år, og arrangerer derfor bokorm for voksne også. Det betyr heder og ære for dem som klarer å lese 50 bøker på ett år. Det har jeg ikke gjort siden jeg var en liten barnerumpe, så det blir en spennende utfordring! Jeg klarte 16 bøker på ca 5 måneder sist år, så nå gjelder det å virkelig henge i.

Her: https://bokelskere.no/lister/262954/liste/ ligger for øvrig en liste med bøker jeg planlegger å lese. Den er under stadig endring, men der kan du se hva jeg holder på med nå, og gjerne gi tips om andre spennende bøker som bør stå på lista.

Følg med følg med ;)

• "HyPer i Egypt" av Thor Soltvedt
  • "Sa mor" av Hal Sirowitz
  • "Persepolis" av Marjane Satrapi
  • "Morovers" av André Bjerke
  • "Fabeldyr og hvor de er å finne - det opprinnelige filmmanuskriptet" av J.K. Rowling
  • "Hvem skal trøste Knøttet?" av Tove Jansson
  • "Trist som faen - fortellinger" av Ari Behn