Sjefen fra helvete

en praktisk overlevelsesguide

av (forfatter) og Sverre Knudsen (oversetter).

Lille måne 2007 Innbundet

Boka gir deg forsvarsstrategier i møte med en vanskelig sjef. Den viser hvordan du kan lese sjefens tanker, unngå å bli utsatt for urettmessig kritikk, unngå å bli pålagt umulige arbeidsmengder eller overtidsarbeid og hvordan du selv kan endre sjefens oppførsel til å bli mer empatisk.

Har du en vanskelig sjef? Da er du heldig - for dette er boken som vil hjelpe deg gjennom arbeidsdagen! Finnes det sjefer fra "helvete"? Eller dreier det seg bare om hvordan man skal håndtere den aktuelle sjefen? Kanskje må du ta på deg nye "briller"? Uansett - denne boken gir deg nyttige og praktiske tips, og hjelper deg å finne en strategi for hvordan du kan overvinne den vanskelige sjefen ... Ser man bort ifra nødvendige bagateller som søvn og mat, er det en kjensgjerning at de fleste voksne mennesker tilbringer over halve livet på arbeidsplassen. Da kan du like gjerne gå inn for å gjøre arbeidsmiljøet så trivelig og tilfredsstillende som mulig. For mange innebærer imidlertid jobben å måtte forholde seg til en sjef som er både arrogant, nedlatende, aggressiv, sjåvinistisk, inkompetent eller direkte ondsinnet. Denne boken lærer deg å ... - lese sjefens tanker - unngå å bli utsatt for urettsmessig kritikk - unngå å bli pålagt umulige arbeidsmengder eller overtidsarbeid - langsomt begynne å endre sjefens oppførsel - - 'lære opp' sjefen din til å bli mer empatisk Det finnes mange varianter av "sjefer fra helvete" - noen er verre enn andre. Ved hjelp av denne boken kan du finne din variant, og du får teknikker for å gjenkjenne typen og avbevæpne djevelen selv! Shaun Belding jobber med bedriftsutvikling, personalpolitikk og konfliktmestring. Han holder kurs og konferanser over store deler av verden og er en svært ettertraktet foredragsholder og veileder. Sjefen fra helvete er en internasjonal bestselger og er hittil oversatt til 8 språk. "Lettlest, praktisk og innsiktsfull". Canadian Book Review "Belding skriver enkelt og lettfattelig om et viktig tema. Hvis du vil bygge gode jobbnettverk eller bare vil unngå å havne i sjefens kryssild, er dette akkurat den boken du trenger." Abeceder Magazine Besøk også www.sjefenfrahelvete.no

Forlag Lille måne

Utgivelsesår 2007

Det er viktigere å prøve hver eneste gang enn å lykkes hver eneste gang.

Når du bestemmer deg for ikke å handle, bestemmer du deg også for å overlate skjebnen din til andre.

Yrkesstolthet er noe ingen kan ta fra deg - selv ikke sjefen fra helvete.

En undersøkelse som ble foretatt på Buckinghamshire Chilterns University College i London, viste at blodtrykket forandret seg når det er en overordnet i nærheten. Resultatene var dramatiske; blodtrykket sank med greie sjefer og økte med "urimelige" sjefer. En skremmende finsk undersøkelse illustrerer hvordan medarbeidere som har slitsomme jobber, eller ikke føler seg verdsatt for sitt harde arbeid , har dobbelt så stor sjanse for å dø av hjerteinfarkt som kolleger som blir belønnet og behandlet godt.

Ingen har noengang gitt noen sparken for å være for glade, for entusiastiske eller for motiverte. Husk det.

• "Insektenes planet - om de rare, nyttige og fascinerende småkrypene vi ikke kan leve uten" av Anne Sverdrup-Thygeson
  • "Hersketeknikk - en slags håndbok" av Hilde Sandvik
  • "Å dykke etter sjøhester - en bok om hukommelse" av Hilde Østby
  • "Sjef i eget liv - en bok om kognitiv terapi" av Ingvard Wilhelmsen
  • "Hjernen er stjernen - ditt eneste uerstattelige organ" av Kaja Nordengen
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Sapiens - en innføring i menneskehetens historie" av Yuval Noah Harari
  • "Gå aldri fra meg" av Kazuo Ishiguro
  • "Dei sju dørene - roman" av Agnes Ravatn
  • "Tung tids tale - roman" av Olaug Nilssen
  • "Sveve over vatna - roman" av Ragnar Hovland
  • "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl - historien om Christoffer" av Jon Gangdal