Perlesøsteren

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Cappelen Damm 2018 Innbundet

Bok nummer fire i den fascinerende og spennende serien De syv søstre

CeCe har alltid følt at hun ikke passer inn. Etter at søstrenes far - den mystiske Pa Salt - er død, og søsteren Star har funnet den store kjærligheten, kjenner hun seg ekstra ensom.

Hun slutter på kunstutdanningen for å finne sitt biologiske opphav. Det eneste sporet hun har er et gammelt fotografi og navnet på en kvinnelig pioner som bodde i Australia for over hundre år siden.

Hundre år tidligere får Kitty McBride, en prestedatter fra Edinburgh, muligheten til å reise til Australia som ledsagerske. Her møter hun sin skjebne i form av tvillingbrødrene Drummond og Andrew - den ene vilter og ustyrlig, den andre ambisiøs arving til en formue basert på perlefiske.

Når CeCe kommer til Australia, er det noe dypt inne i henne som påvirkes av energien i området og den gamle aboriginkulturen. Kreativiteten våkner og med hjelp fra de hun møter på reisen, begynner hun å tro at dette enorme kontinentet kan tilby henne noe hun ikke trodde var mulig: en følelse av å høre til.

ISBN13 9788202534004

EAN 9788202534004

Omtalt sted Australia

Blir bedre og bedre denne serien synes jeg, denne var veldig god. Synd at det går et helt år til neste bok kommer ;)

Jeg synes Lucinda Riley leverer i hver eneste bok, denne er ikke noe unntak. Bare å glede seg til neste!

Ingen reiser er umulig. Det eneste som skal til, er at man tar ett skritt forover.

Prøver på nytt med Leseutfordringen 2017. Hadde ikke tenkt å legge den ut i år, men jeg klarer på en eller annen måte og miste listen min hele tiden...

diverse blomstrende fortellinger om flere generasjoners sterke
kvinners brokete kjærlighetsliv på fjerntliggende steder - [...] en
sjanger med mange og entusiastiske fans.

(sitat Dagsavisen)

• "Nye veier" av Mariela Årsandøy