Månesøsteren

Tiggys historie

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

ISBN13 9788202534028

EAN 9788202534028

Omtalt sted Skottland Spania

Utrolig at en forfatter kan klare å skrive noe jeg oppfatter som så dårlig, og at jeg allikevel leser boka. Dyktig gjort av Lucinda Riley, å lage et plott som trekker i langdrag, men som allikevel engasjerer meg såpass mye at jeg leser bok etter bok. Jeg angrer på at jeg startet, men må få med meg slutten. Nå håper jeg det kun er to bøker igjen, så skal jeg aldri mer lese noe av denne forfatteren.
Jeg gir boka terningkast 2, men kun for plottet, ellers hadde den fått 0.

Jeg likte veldig godt de første bøkene i serien, men synes de bare blir tykkere og tykkere og innholdet dårligere. Skal vel godt gjøres at alle bøkene fenger. Denne brukte lang tid på å komme i gang, og er også langdryg innimellom. Spesielt avsnittene om forfedrene til Tiggy - kunne greid seg med halvparten. Likevel er det noen spennende partier - nåtiden (Tiggy) fenger meg mest i denne boka. Håper serien tar seg opp i de siste bøkene. Litt skuffet over denne.

Dette var en gedigen skuffelse, en tynn suppe av en historie med til dels irriterende språk. Spesielt i starten hvor personene i dialog nevnte hverandre med navn hele tiden! Opplevde språket som naivt og tåpelig, noe som ødela inntrykket av hovedpersonen, "den lille hånden hennes smøg seg inn i hans...", "....satte de små knyttnevene mot skrivebordsplaten....". Jeg har likt de tidligere bøkene i serien, men når man masseproduserer går det helt tydelig ut over kvaliteten. Når man blir irritert og ikke hovedpersonene fenger og boken blir lest bare på trass står det dårlig til, men jeg får vel leste neste bok når jeg har fått denne på avstand.

Dette syns jeg var den minst interesante så langt.. Litt langtekkelig og veldig usansynlig.

Bøker jeg planlegger å lese i 2019 fordi planlegging er kjekt.

Bøker lest i 2019

Bøker jeg har hørt i Mai

Leseutfordring 2019
Bøker lest i 2019