Mine to oldemødre

Gyldendal 2008 Innbundet

Hovedpersonen forteller i denne boka hvordan det er å ha en oldemor i Gambia og en i Norge. En norsk oldemor kan man sitte på fanget til, en gambisk oldemor som befinner seg på et bildet i stua, eller på en sprakete telefonlinje, kan man drømme om.

Varm og vakker bildebok om ha røtter i flere landHvordan er det å vokse opp med én oldemor i Norge - og én i Gambia? En norsk oldemor kan man sitte på fanget til og spise kaker hos. En gambisk oldemor på bilde i stua og på sprakete telefonlinje kan man drømme om... Lisa Aisato Solberg N'jie har selv vokst opp med oldemødre på to forskjellige kontinenter. I "Mine to oldemødre" har hun både illustrert og skrevet sin egen historie. Dette er hennes første barnebok.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205385122

EAN 9788205385122

Omtalt sted Norge Gambia

"Bindestreksnordmenn". Forfattere med tilhørighet til flere land enn Norge. Enten de er født i et annet land eller norskfødte med én eller begge foreldre fra annet land enn Norge. Adopterte er dermed med på lista. Det er en stor variasjon som vises her - heldigvis.

Obs - lista er under arbeid, så kom gjerne med tips :-)

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.

Bøker om barn og besteforeldre. Til lesestund for barnehage. Eller for besteforeldre og barnebarn :-)