Dagboksdager

av (forfatter), Julien Neel (illustratør), Elisabeth Fryking (oversetter) og Dag Gravem (oversetter).

Pantagruel 2011 Innbundet

12 år gamle Lou bor sammen med mora si. Hun har aldri truffet faren sin, men hun og mora har et tett forhold. Lou og venninna Mina forsøker å finne ut av både vennskap, kjærlighet og overgangen mellom barndom og ungdom.

Hva gjør man.om gutten man liker viser seg å være en som.graver seg i nesen? Hvordan får man sin TV-spillgale mamma til å få øynene opp for den nye karen?.Savner man en pappa man aldri har truffet?.
12-årige Lou bor med sin mamma og de to.står hverandre svært nære. I Lous verden finns også en katt med mange navn, en utfordrende mormor og en venn i nøden,.Gino,.som.også er.verdens beste pizzabaker. Og foruten Tristan som Lous hjerte brenner for og Rickard, mammas nye kjærlighet, finnes også Mina, Lous beste venn. Sammen.legger de Barbiedukkenes magi bak seg for å oppta alt som hører til tenårene.
LOU! Dagboksdager er den første i serien av de internasjonalt bestselgende.tegnerseriebøkene. De smarte og subtile historiene, som utforsker ung hverdag og ungdomsproblematikk, appellerer både til unge.og til.foreldre.
Her er mye humor, litt alvor, litt livsvisdom, og mye kjærlighet!

Forlag Pantagruel

Serie Lou! (1)

Omtalt sted Frankrike

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.

• "Busskirkegården" av Julien Neel
  • "Huset uten speil" av Mårten Sandén
  • "Noe usynlig" av Siobhán Parkinson
  • "Pappskallene bak lås og slå" av Paul Fleischman
  • "Verdens verste bursdag" av Marius Horn Molaug
  • "Olivia spiser kunst" av Rikke Komissar
  • "Løp Sol, løp!" av Jo Salmson
  • "Hun & han" av Katarina von Bredow
  • "Verdens verste lærer" av Petter Lidbeck
  • "Onkelmysteriet" av Jorun Thørring