Hun & han

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2015 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Andre, frittstående del i Katarina von Bredows fine og viktige trilogi - dette er bøker som går rett inn i 12-13-åringers hverdag, med gode og vonde følelser, venner og foreldre. En forfatter som tar leserne på alvor

Alicia vil gjerne være flink. På skolen er hun populær, men hun er ikke med i gjengen til de mest populære. Hver dag på skolen anstrenger hun seg for å gjøre de riktige tingene og si de riktige tingene - så mye at hun er helt ferdig når hun kommer hjem.
På Facebook går det bedre. Det er lettere å si kule, smarte ting når man får tenkt seg om på forhånd. Dessuten har Alicia verdens fineste profilbilde. En dag får hun en venneforespørsel fra en som heter Lucas, som likner kjempemye på Harry i One Direction. Tenk om hun ble sammen med en sånn gutt, da skulle nok Ida, dronningen i klassen, la henne få være med i gjengen sin. Og uten at Alicia helt vet hva som skjer, lyver hun om at hun og Lucas er sammen.
Hun & han er andre, frittstående del i Katarina von Bredows trilogi om livet på mellomtrinnet. Med stor innsikt skildrer hun tolvåringers sosiale spill så man kjenner det langt inn i margen.
Flere ganger prisbelønte Katarina von Bredow tar opp utrolig mange viktige temaer i Hun & han: mobbing, følelesen av å være utenfor, gruppepress, utseendekomplekser, nettbruk, alkohol i ung alder ... Alle unge burde lese disse bøkene så snart de er gamle nok. Det samme burde deres foreldre ta sjansen på å gjøre. Så kan dere snakke sammen.. - Bibliotekstjänst
Sagt om Du & jeg, første bok i trilogien:
Lysende om tolvåringers livsomveltninger. - DN
Katarina von Bredow har igjen gitt oss en utrolig viktig bok for de yngste ungdommene. -Bibliotekstjänst
En følelsesmessig sterk historie ... perfekt for både gutter og jenter.-. SVT Gomorron Sverige

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205459700

EAN 9788205459700

Serie Trilogi om livet på mellomtrinnet (2)

Basert på nokre bøker lese førre år. Barnebøker, ungdomsbøker og bøker for vaksne - godt blanda, slik det brukar å vera i mi bokhylle.

• "Nemesis venter" av Liv Eirill Evensen
  • "Guttene mot jentene" av Janne Aasebø Johnsen
  • "Juni og jotnene" av Sissel Chipman
  • "Julius og klassefesten" av Martin Svensson
  • "Super-Magnus" av Jan Grue
  • "Du & jeg" av Katarina von Bredow
  • "Tunellen" av Linn T. Sunne
  • "Hekselekse" av Carin Wirsén