Juni og jotnene

Gyldendal 2014 Innbundet

En småvill historie om en litt beskjeden jente som må håndtere de sprøeste jotner, de dummeste troll, en smart rev og en blyg ørkenrotte

Jotunsøstrene, Målfrid og Tora, er desperate. Grev Holman skulle hatt varene sine allerede i forrige uke, og de har mistet menneskejenta si. Nå må de raskest mulig kjøpe en ny jente de kan sende gjennom den magiske portalen etter drageegg. Problemet er bare at de har brukt opp alle pengene sine, og den eneste muligheten de har, er å fange en menneskejente selv.
Ti år gamle Juni planlegger å rømme hjemmefra for å bo hos alvene, som hun håper er snillere enn onkel Morton og tante Beate. Men det er absolutt ikke en del av planen å bli kidnappet av en tre meter høy jotun med heksekraft ...
Et univers på kanten av fantasyfortellingen, kjente elementer fra eventyr og sagn, vridd og satt sammen på en original, varm og morsom - og litt skummel måte.
Se begeistret blogganmeldelse fra Nienna:
"... For å begynne med konklusjonen først...
Juni og jotnene er altfor god.
Den er så god at det bør komme en advarsel på den, og det bør stå skrevet med store bokstaver:
BØR IKKE LESES VED SENGETID. LEENDE BARN SOVER DÅRLIG..LEENDE BARN SOM FÅR ULIDELIG SPENNENDE CLIFFHANGERE SERVERT PÅ SLUTTEN AV HVERT KAPITTEL, SOVER ENDA DÅRLIGERE."

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205471382

EAN 9788205471382

Genre Fantasy

• "Hun & han" av Katarina von Bredow
  • "Tryllemannen" av Bjørn Ingvaldsen
  • "Pitbull-Terje på sporet av den tapte far" av Endre Lund Eriksen