Tambar er et troll

av (forfatter) og Lisa Aisato (illustratør).

Gyldendal 2010 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Tambar Dovre er fem år og har en hemmelighet. Han er et troll! Han går i barnehage sammen med vanlige menneskebarn, og han må passe på at ingen får se halen hans, eller får se hvor sterk han er. En dag kommer to store gutter inn i barnehagen og prøver å ta dumpehuska fra Tambar og Gurine. Da blir Tambar skikkelig sint, og det hjelper ikke en gang å tenke på søte, små kattunger. Dette er den første boka om Tambar.

Ny småbarnsserie fra Tor Åge Bringsværd og Lisa Aisato!

Bli kjent med Tambar, en vilter femåring som går i barnehage sammen med bestevennen Gurine, og liker å huske og leke med lego. En ganske vanlig gutt, altså... bortsett fra at han er et troll! Når Tambar kommer hjem kan han riste løs på troll-halen han har gjemt hele dagen, og han kan vise frem troll-kreftene han ikke bruker i barnehagen. I Tambar er et troll får vi vite hvordan de første trollene kom til byen, du får vite hvordan du kan kjenne igjen et troll på første øyekast, og Tambar får vite Gurines hemmelighet.Tor Åge Bringsværd har sammen med den kritikerroste illustratøren Lisa Aisato skapt nok en ny bestevenn til barnehagebarna, og vil trollbinde publikum med lun humor, akkurat passe mye dramatikk og tegninger til å gå på oppdagelsesferd i.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788205396746

EAN 9788205396746

Her er bøkene som slår an hos den minste i familien! Han har vært bokfrelst siden han var 6 måneder. Nå er han halvannet år med mark i kroppen, men bøker er fortsatt favorittsysselen hans for avslapping og kosetid. Han sluker det meste første gang den "leses", men dette er bøker som har holdt på interessen i måneder i strekk, både med og uten oss voksne til stede.

...skal det bli stas å drukne ned i disse fantastiske bøkene! Denne listen inneholder bøker fra min egen barndom, nyere utgivelser, samt bøker jeg skulle ønske noen leste for meg da jeg var barn! Mye å glede seg til altså!

• "Tambar og sjøormen" av Tor Åge Bringsværd
  • "Tambar og harepusene" av Tor Åge Bringsværd