Tambar er et troll

av (forfatter) og Lisa Aisato (illustratør).

Gyldendal 2010 Innbundet

Tambar Dovre er fem år og har en hemmelighet. Han er et troll! Han går i barnehage sammen med vanlige menneskebarn, og han må passe på at ingen får se halen hans, eller får se hvor sterk han er. En dag kommer to store gutter inn i barnehagen og prøver å ta dumpehuska fra Tambar og Gurine. Da blir Tambar skikkelig sint, og det hjelper ikke en gang å tenke på søte, små kattunger. Dette er den første boka om Tambar.

ISBN13 9788205396746

EAN 9788205396746

Her er bøkene som slår an hos den minste i familien! Han har vært bokfrelst siden han var 6 måneder. Nå er han halvannet år med mark i kroppen, men bøker er fortsatt favorittsysselen hans for avslapping og kosetid. Han sluker det meste første gang den "leses", men dette er bøker som har holdt på interessen i måneder i strekk, både med og uten oss voksne til stede.

...skal det bli stas å drukne ned i disse fantastiske bøkene! Denne listen inneholder bøker fra min egen barndom, nyere utgivelser, samt bøker jeg skulle ønske noen leste for meg da jeg var barn! Mye å glede seg til altså!

• "Tambar og eventyrsverdet" av Tor Åge Bringsværd
  • "Tambar og sjøormen" av Tor Åge Bringsværd