Krypdyrmemoarer

psykologisk thriller

Aschehoug 2020 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

«Uutholdelig spennende!» Katrine Judit Urke, Dagbladet (Terningkast 6)

Det er få dager før første skoledag etter sommerferien. Elleve år gamle Iben forsvinner sporløst fra sin mor Mariam under en handletur. Mariams umiddelbare reaksjon er flukt. Hun setter seg i bilen og kjører. Langt.

Et kollektiv får en tigerpyton som kjæledyr. Da Liv møter slangen Nero for første gang, overveldes hun. Hun trodde ikke det var mulig for henne å føle slik for et annet levende vesen.

Med dyp innsikt i menneskesinnet er Krypdyrmemoarer en oppslukende, mørk og intens psykologisk thriller om ensomhet, sorg, skam og seksuell perversjon. Det er en roman om indre identitetskamp og driften mot å forsvinne og bli en annen, men dypest sett er det en roman om å lære seg å elske.

«Uutholdelig spennende! Knallproff thriller-debut. Silje O. Ulstein skriver som en dreven forfatter. Boka dirrer av spenning absolutt hele veien.» Katrine Judit Urke, Dagbladet (Terningkast 6)

«... den beste, og kanskje vemmeligste norske krimdebuten på mange år.» Ole Jacob Hoel, Adresseavisen (Terningkast 5)

«I en drivende, nærmest klisjéfri prosa, og med en utmerket kompositorisk sans, lykkes Silje O. Ulstein i å skrive en thriller som skiller seg ut i vrimmelen av likegyldige spenningsutgivelser her til lands.» Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten

ISBN13 9788203267635

EAN 9788203267635