Gode naboer

av (forfatter) og Jørn Roeim (oversetter).

Gyldendal 2021 Innbundet

Hvor godt kjenner du naboene dine?

Micke og Bianca flytter til et idyllisk nabolag som virker perfekt for dem og deres to små barn. Men etter hvert som de blir kjent med naboene sine, kommer det en ubehagelig følelse krypende.
Da Bianca blir påkjørt rett utenfor huset deres, ser det først ut som en tragisk ulykke. Mens hun ligger på sykehuset og svever mellom liv og død, vokser tvilen både hos naboer og politiet.
Micke har alltid trodd at sannheten vil seire, men hva skjer den dagen den eneste utveien han ser, er å ta loven i egne hender?
Gode naboer er en psykologisk spenningsroman om den hårfine grensen mellom rett og galt, og faren ved å komme for tett på sine naboer.

ISBN13 9788205543683

EAN 9788205543683

Genre Thriller

Omtalt sted Sverige

BOKOMTALE: Gode naboer av Mattias Edvardsson. Leseeksemplar fra Gyldendal

Mikael, Bianca, William og Bella flytter inn i et nytt nabolag i Skåne. Alt virker veldig idyllisk, og naboene er tilsynelatende hyggelige... det er iallefall førsteinntrykket. En dag blir Bianca påkjørt av en nabo, en tragisk ulykke blir konklusjonen eller tar politiet feil?

Den nye adressen til familien er Bråkmakergata, som gir noen koselige assosiasjoner til Astrid Lindgrens rike. Her er det ikke like hyggelig.... Les boka, du blir sikkert lurt underveis :)

Les hele omtalen her

• "Offer 55" av James Delargy