I skyggen av vingården

av (forfatter) og Cecilie Winger (oversetter).

Cappelen 2002 Heftet

Cordelia er blitt enke, og vingården som var hennes manns livsverk er på randen av ruin. Likevel er hun fast bestemt på ikke å selge. Hun vil at barnebarnet, Sophie, skal føre arven videre. Sophie er ikke så begeistret for ideen, men blir allikevel med bestemoren på en tur til Hunter Valley, der den aller første vingården lå. For å få Sophie til å forstå hva det er hun slåss for, må Cordelia innvie barnebarnet i familiehemmeligheter og slektens historie. Hun begynner sin fortelling med Rose, en ung pike som rømmer fra England i håp om å skape seg et nytt liv i ville og ugjestmilde Australia.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788202213251

EAN 9788202213251

Serie Cappelens utvalgte billigbøker

Omtalt sted Australia

Vinden hadde stilnet, og nå, mens luften tyknet og et kobberskarpt lyn fortengte den milde duften av eukalyptus og akasie, mintes hun de første årene av sitt ekteskap. Fortiden tok henne igjen, visket ut nåtiden, og ble så livaktig at det var som om de mellomliggende årene aldri hadde eksistert.

Det var en historie som knyttet meg til henne med både hjerte og sjel, og jeg kommer aldri til å glemme den. Den er faktisk så virkelig for meg at jeg kan se for meg alle deltakerne og rollene de spilte, som om de står på en scene.

John Jay og Beatty dukket fram fra en treklynge, de leide hestene i tøylene mens de langsomt spaserte ut i sollyset, tydeligvis fortapt for alt annet enn hverandre.(...) Du store tid, du får det til å høres ut som om vi var på deres alder, la hun til og nikket mot det middelaldrende parets silhuetter mot våningshuset.

Eit tilfeldig besøk på ein brukthandel resulterte i eit fullt nett med bøker - 19 stk - til NOK 40,00 Kjekt!

• "Syklonens øye" av Tamara McKinley
  • "Drømmenes land" av Tamara McKinley