Svart arv

av (forfatter) og Cecilie Winger (oversetter).

Cappelen 2004 Innbundet

Miriam Strong hadde gledet seg til familiegjenforening på gården og feiringen av sin 75-års dag. Alt det hyggelige blir snudd på hodet da hun får et tegn som kan bidra til å løse gåten bak hennes stjålne arv. Hun må gå tilbake i tiden og grave fram gamle vonde minner samtidig som hun møter sin gamle uvenn igjen. Hun ber om hjelp fra Jake Connor, en skilt advokat. De to må sammen finne fram til sannheten. Historien tar med leseren til Irland på 1800-tallet flere generasjoner før Miriam Strong og hennes familie.

SVART ARV skildrer en stolt familie gjennom kjærlighet, medgang og motgang i flere generasjoner. Historien begynner i Irland på slutten av 1800-tallet og følger slekten frem til 1960-tallets Australia. Tamara McKinley har skrevet en intens og medrivende fortelling om å finne styrke til å tåle motgang, og om å våge å søke sannheten mot alle odds.

Miriam Strong hadde sett frem til å samle familien på farmen for å feire 75-årsdagen sin. Men da hun kommer over et tegn som kan lede tilbake til hennes stjålne arv, innser hun at hun igjen vil måtte stå ansikt til ansikt med en gammel fiende, og konfronteres med smertefulle minner fra en tid langt tilbake. Da den fraskilte advokaten Jake Connor krysser hennes vei, ber hun om hans hjelp. Slik begynner jakten på sannheten, en jakt som vil forandre tingenes tilstand for alltid.

Original tittel: Summer lightning

Oversatt av: Cecilie Winger

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788202232092

EAN 9788202232092

Omtalt sted Australia Irland

Har du lest Hoem sin utvandrerserie, og ønsker mer? Finn dem her :)

• "Syklonens øye" av Tamara McKinley
  • "På andre siden av havet" av Tamara McKinley