Hele livet på en dag

av (forfatter) og Børge Lund (oversetter).

Cappelen Damm 2014 Heftet

Skilt fra hverandre av krig. Bundet sammen av minnet.

I førkrigstidens Praha blir to unge elskeres drømmer knust idet nazistenes invasjon skiller dem fra hverandre. Så, tiår senere, tusenvis av kilometer unna i New York, møtes to fremmedes blikk i ufravikelig gjenkjennelse ...

Forsynet har gitt Lenka og Josef en ny sjanse. Fra det glamorøse livet i Praha før okkupasjonen, til grusomhetene i det nazistiske Europa, utforsker The Lost Wife den første kjærlighetens kraft, menneskeåndens utholdenhet - og hukommelsens styrke.

«Denne fantastiske historien kommer til å henge ved meg lenge.»

Terningkast 6, Tine Sundal, tinesundal.blogspot.no

«Hele livet på en dag er en bok jeg ikke klarte å legge fra meg før siste side var lest. Slike bøker er som uventede gaver og jeg kjenner et lite stikk av misunnelse til deg som skal lese den for første gang. Gled deg!»

Terningkast 6, Solgunn, solgunnsin.blogspot.no

«En sterk og gripende bok som var vanskelig å legge fra seg, og jeg innrømmer gjerne at det ikke var lett å holde tårene unna flere ganger. Anbefales varmt!»

Med bok og palett, medbokogpalett.blogspot.no/

«Les den hvis du vil ha en altoppslukende bok med en sterkt bevegende kjærlighetshistorie satt mot historiske kulisser.»

Bokelskerinnen

"Hjerteskjærende ... et genuint bevegende portrett."

Publisher's Weekly

«Tragedie og håp, kjærlighet og tap og evnen til å holde ut blir her utforsket gjennom Richmans grasiøse skrivestil og sterke karakterer.»

Booklist

«Denne vakre, hjerteskjærende og gripende romanen utforsker den første kjærlighetens kraft og menneskets overlevelsesevne.»

Life & Living

"En virkelig vakker, hjertefølt historie ... Jeg klarte ikke å legge den fra meg så snart jeg hadde begynt. Richman er et virkelig enestående talent."

New York Times-bestselgende forfatter Kristin Hannah

"Rystende stemningsfull, romantisk, hjerteskjærende, sensuell og vakkert skrevet ... Denne generasjonens Sofies valg."

John Lescroart, New York Times-bestselgende forfatter

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202434342

EAN 9788202434342

Serie Drama

Omtalt sted New York Praha

Eg burde skjønt det. Eg meinar – omslaget? Og baksideteksten? Sukk, skal eg aldri lære?

I «Hele livet på en dag» møter vi Lenka og Josef som bur i Praha. Dei møtast, og forelskar seg, men so! Krigen. Og dei er sjølvsagt jødar og skjønar for seint at dei må kome seg unna. Dei giftar seg (for at han skal kunne redde ho…) men ho nektar å bli med han til eit trygt liv i det o store amerika, til fordel for å vere igjen med familien sin. Sjølvsagt dør familien hans alikavel, og ho endar sjølvsagt opp i ein konsentrasjonsleir.

Etter krigen startar dei begge sine halv –liv utan den andre, og finn kvarandre igjen i bryllupet til barnebarna. Sjølvsagt. Og her kunne det blitt spanande. Men blir det det? Nei, for no er boka slutt.

Eg fann denne boka utruleg irriterande, og skjønar eigentleg ikkje kvifor eg las boka i det heile. Men for å presisere:

For ho, fyrste kjærleik. Han derimot har sjølvsagt hatt nokon før (men dei tel jo ikkje, for ho er den EINASTE for han)

Dei giftar seg oppatt begge to, men dei kan aldri sleppe tanken på denne fyrste kjærleiken. Det er den verkelege – desse substitutta klarar dei ikkje å elske ordentleg. Neihei, so alle som giftar seg for andre gong, dei er ikkje «ordentleg» glad i partnaren. For ein kan jo aldri gløyme den fyrste store kjærleiken.

Ho offrar seg for familien. Jada, eg er veldig med på at det er vanskeleg å reise frå familien når ein veit at det kjem til å verte vanskeleg. Men at faren (og mannen) ikkje tvang ho til å reise? Høgst usannsynleg med tanke på korleis familiestrukturen var på den tida.

Dei er sjølvsagt godt bemiddla begge to. Fattige menneske (eller heilt normalinntektsfamiliar) er jo ikkje noko morosame å skrive om. Dei har jo ikkje juvelar dei må selje til altfor lav pris eller overdådige fine kle som må beskrivast.

Namedropping på kjente kunstnarar. Namedropping er berre teit. Kva er poenget med å dra fram ein person som ikkje er relevant. Skal du snakke om kjende kunstnarar so må dei ha ei eller anna form for innverknad på ein av personane. Då er det kanskje greitt.

Tittelen har ikkje noko med innhaldet å gjere. Dei har jo langt meir enn ein dag på seg!

Dei er sjølvsagt so gode alle saman – sjølv den strenge-lege-far er eigentleg berre slik fordi han vil det beste og er blitt slik gjennom ei lang karriere med å vere god. Blæ….

Framstillinga av Praha – so romantisk, fin, gammal, verdig – realistisk? Nei, ikkje i det heile(og eg har ikkje vore der eingong).

Alle er pene og vakre – sjølv med «usymetriske trekk» er alle vakre. Og dei går heile tida i vakre kle (og om dei ikkje har råd til vakre kle so har dei ein snill velgjerar som gir dei det)

Alle som Lenka blir kjende med i konsentrasjonsleiren er snille – alle dei «slemme» (dvs dei som stel for å overleve, noko som hovudpersonen sjølvsagt aldri gjer, gud forby!) vil ho ikkje bli venar med.

Systra kan jo ikkje overleve – so då drep vi ho sånn heilt til slutt. Jada.

Språket kan beskrivast slik : Klisje + klisje = stor klisje. Minus og minus blir ikkje alltid pluss

Slutten (som og er begynnelsen): Ka faen? Det er jo no det interessante begynner – at dei møtast etter å ha trudd at den andre var død i femti år. Korleis skal ein kome seg ut av den? Eg må innrømme eg trudde heile vegen at alt det andre skulle vere kort fortalt og so skulle vi ta fatt på det verkeleg interessante: Kva som skjer etter at dei to møtast igjen. Men med nærare ettertanke veit eg ikkje heilt om eg vil vete det….

Konklusjonen er at eg var dum som eit brød i gjerningsaugneblikket og burde lobotomerast for i det heile ha plukka opp boka. Alle teikna var der. Verkeleg. Forfattaren var til og med amerikansk og hadde skrive om austeuropa under krigen. Gjenge det ann….

Treng vel ikkje seie at denne ikkje kjem i bokhylla?

(Jada, veldig utruleg at eg faktisk las ut boka. Men so las eg vel annankvar setning(trudde som sagt eg kom til å kome til det interessante FØR boka var slutt) og lettlest kan eg vel det mest positive eg kan sei eom boka. Har ikkje lese ut ei bok på under fire timar sidan eg las husmorsporno på seint nittital…..)

fengslende, lavmælt, nydelig fortelling om kjærlighet, savn, håp ,og "enkel" skildring av redslene i konsentrasjonsleirene.

Livet smiler til Josef og Lenka. De er forelsket, og vandrer gjennom vakre Praha uten en eneste bekymring om framtiden. Men framtiden blir veldig dramatisk for det unge paret, og da 2. verdenskrig er et faktum rekker de bare å gifte seg før de skilles, men bare for en stund - tror de...

50 år senere befinner Josef seg i barnebarnets bryllup i USA. Han synes at den eldre damen som er bestemor til bruden virker underlig kjent. Uten å presentere seg, ber Josef om å få se på underarmen til damen. Perpleks og nølende viser hun fram armen med tatoveringen av fangenummeret fra Auschwitz. Josef nøler ikke - "Lenka det er meg, Josef. Mannen din".

En gripende, rørende og grusom historie som fortjener mange lesere!

Jeg slukte denne perlen av en bok på to dager. En sterk historie om livet som jøde under krigen, men også om hvordan man går videre med livet sitt etter traumatiske hendelser. En nydelig historie!

På mine gamle dager har jeg kommet fram til at det ikke handler om substantivet kjærlighet, men om verbet å elske. En handling. Lik vannet følger den sin egen strøm. Hvis man virkelig elsker, bobler det så sterkt fram at det flommer over hvis man forsøker å demme det opp. Til og med i atskillelsen, til og med i døden, beveger og forvandler kjærligheten seg. Den lever i minnet, i en berøring, en lukt, et sukk. Den forsøker å etterlate seg et avtrykk, som en fossil i sanden, et blad brent ned i stekende asfalt.

Jeg har lidd mange tap i livet mitt. Jeg kan telle dem som perler på en rosenkrans. Hver perle har sin helt egen farge.

Hodet mitt er fullt av drømmer. Hjertet er fullt av spøkelser.

En kvinnes bekken er som et timesglass. Det både skaper og verner om livet. Når morens kosthold er mangelfullt, hentes næringsstoffer fra hennes egne tenner og knokler. Kvinner er født til å være uselviske.

Som ung mann ble jeg forelsket i en jente som elsket meg. Smilet hennes var et gyllent tau rundt hjertet mitt. Hvor enn hun trakk meg, fulgte jeg etter.

En kollega ba meg lage en liste over bøker jeg kunne anbefale akkurat henne og det resulterte i en liste som kanskje flere kan få glede av. Listen er en salig blanding av gammel og ny litteratur, lettlest og mindre lettlest, krim, spenning og skjønnlitteratur. Der bøkene tilhører en serie, så har jeg kun tatt med første bind.

Fascinert av den vakre byen eller kanskje du skal på reise til Praha? Her er en liste med romaner hvor hele eller deler av handlingen foregår i Praha. Kom gjerne med tips til andre titler som passer inn i denne listen, så kan jeg oppdatere den.

Her er en oversikt over bøker jeg har lest, de ligger kronologisk etter lesedato. Jeg prøver å gi terningkast til hver bok jeg har lest, det er en helt subjektiv vurdering!

Kronologisk oversikt over hva jeg har lest i 2014 eller ønsker å lese.
Målet er 30 bøker.

• I Kjølvannet
  • Vanære

April 2015:

• Ondskapen Våkner

(Etter dette ble jeg opptatt med å skrive min egen bok, og la resten av livet mitt - og bøkene - på hylla)

Juni 2015:

• Animorphs - Erobringen