Ingenlund

Morrigans forbannelse

av (forfatter) og Kirsti Vogt (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2018 Innbundet

Morrigan Kråkh lever med en forbannelse hvilende over seg: Ved midnatt på elleveårsdagen sin vil hun dø. Rett før klokken slår siste slag, reddes hun av Jupiter Nord. Med glefsende røyk-og-skygge-jegere i hælene legger de på flukt og lander trygt i den skjulte byen Ingenlund. Jupiter har valgt Morrigan som sin aspirant og deltaker i konkurransen om en plass i Det Vunderlige Selskap. Men i motsetning til de andre kandidatene har Morrigan ingen spesielle evner eller ferdigheter å skryte av. Jessica Townsend bor nå i Australia, men har tidligere bodd i London i flere perioder. Hun jobbet som forlagskonsulent i åtte år og har vært redaktør for Steve Irwins barnebokmagasin Australia Zoo. Ingenlund er hennes første roman.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241915512

EAN 9788241915512

Serie Ingenlund (1)

Genre Fantasy

Jeg hadde så store forventninger til denne ettersom den har blitt omtalt som "den nye Harry Potter!" og greier - så jeg skjønte jeg kom til å bli skuffa. Og det ble jeg. Så til de grader. Synes språket var kjedelig, handlingen tok ikke av og det hele ble stakkato og kjedelig rett og slett. Etter 180 sider ga jeg opp, da følte jeg at boka fremdeles var på "bli kjent med hovedpersonene"-stadiet og da gadd jeg ikke mer. Denne når ikke Harry Potter til fotsålene engang!

• "En himmel full av skyer" av Arne Svingen
  • "Sjelenes brønn" av Ørjan N. Karlsson