Bridget Jones' baby

dagbøkene

av (forfatter), Anlaug Lia (oversetter) og Hege Frydenlund (oversetter).

Aschehoug 2016 Innbundet

Bridget biologiske klokke tikker voldsomt, og mammabloggene hjemsøker henne. I typisk Bridget Jones-stil blir hun endelig gravid - om enn ikke helt som planlagt. Det er et svangerskap proppfullt av potetgrateng, sprø råd fra fulle, single venner og selvtilfredse mødre, kaotiske ultralydundersøkelser og svangerskapskurs - i tillegg til andre underlige forviklinger, romantikk, glede og fortvilelse. Men det meste overdøves av det helt store spørsmålet: Hvem er faren?

Helen Fielding, britisk journalist og forfatter, oppnådde stor internasjonal suksess da hennes populære avisspalte i The Independent om den lett nevrotiske Bridget Jones ble bok. Bridget Jones' dagbok (på norsk i 1988) ble et fenomen verden over. Også fortsettelsen, Bridget Jones: På randen (på norsk i 2000) ble en bestselger. Bøkene ble utgitt i 40 land, solgte 15 millioner på verdensbasis. Også filmene basert på bøkene, med Renée Zellweger, Hugh Grant og Colin Firth i hovedrollene, ble svært populære. Fielding debuterte med romanen Cause Celeb og har også skrevet Olivia Joules hyperaktive fantasi.

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788203372254

EAN 9788203372254

Serie Bridget Jones (4)

Omtalt sted London

Bridget er tilbake i god, gammel stil og denne lille boka er bare fornøyelig fra perm til perm! Anbefales som lett og morsom lesing i solveggen en sommerkveld. Kos deg!

Leseutfordring for 2016 fra Pop Sugar, mest for moro skyld. Ideen var å fylle flest mulig av punktene med uleste bøker fra egen bokhylle og ønskeliste i den grad det lot seg gjøre. Jeg kom gjennom 40 av 41 bøker i 2016. Siste boken, Wonderboy, ble med meg inn i nyåret.

Takk for innspill fra andre bokelskere her inne til aktuelle bøker:)

Se listen i sin helhet her.

• "En shopoholiker til unnsetning" av Sophie Kinsella
  • "Den lille kafeen i hagen" av Carole Matthews