Fioler i mars

av (forfatter) og Mari Johanne Müller (oversetter).

Cappelen Damm 2016 Innbundet

En ny bok fra forfatteren av Frost i mai, Huset på stranden, Morgengry og God natt, June

Da Emily Wilson var i tjueårene, lå verden for hennes føtter. Hun hadde skrevet en bestselger, hun var gift med drømmemannen og det var ingenting som tydet på at ikke lykken skulle vare.

Ti år senere har lykken snudd. Derfor takker hun ja når grandtanten, Bee, inviterer henne til å tilbringe hele mars måned på Bainbridge Island. Emily lengter etter å slappe av ved sjøen, samtidig som hun kan drive research til sin nye roman. Men så finner hun en vakker dagbok fra 1943, og den viser seg etter hvert å inneholde overraskende forbindelser til hennes eget liv.

ISBN13 9788202507701

EAN 9788202507701

Omtalt sted USA

Kunne faktisk vært en god historie, men den ble fortalt på en ganske teit måte. Forvirrende og kjedelig bok, men ikke altfor tung å komme gjennom.

Ikke hennes beste dette, historien ble litt langtekkelig og "søkt". Tror jeg drøyer litt med neste Jio bok

Denne var nydelig! En bok som det var vanskelig å legge fra seg.

Fin og romantisk roman

Musikk kom til å hjelpe. Musikk ville lette på smertene.

Hvis sommeren hadde en smak, var det av rosa bobletyggis.

Kanskje det bare var fordi vi var barnløse, men jeg tror vi begge var enige om at enhver som med viten og vilje fikk mer enn to barn, måtte være fra vettet.

Bøker som kalles happy tears er bøker som man både ler og gråter av når man leser dem. Vi lesere blir berørt av karakterene i bøkene sine liv på godt og vondt. Det er enkelte ting som er typisk og går igjen i disse bøkene. Hovedpersonene er nesten alltid en kvinne som står foran store forandringer og utfordringer i livet sitt. Det er ofte pga. sykdom, død eller skilsmisse.

Som oftest veksler handlingen i boken mellom nåtid og fortid. I nåtid er det hovedkarakteren sitt liv vi møter, og i fortid er det gjerne en slektning av henne. Ikke sjeldent er det ved hjelp av en arv, brev eller dagbok historien rulles opp. Da er det gjerne på eksotiske og fjerne reisemål hendelsene skjer og hovedkarakterene i bøkene reiser ofte i sine forfedres fotspor for å nøste opp i uklarheter. Hendelsene i fortiden har ofte konsekvenser for livene til hovedkarakteren i nåtid. Når alt er kommet for en dag, har karakterene fått orden på livet sitt, fått ny innsikt, framtidshåp og også ofte funnet kjærligheten på nytt.

En av de mest kjente forfatterne av happy tears bøker nå for tiden er Lucinda Riley. Her er andre forfattere av gode og underholdende romaner om livsskjebner, kjærlighet og historie.

Det disse forfatterne har til felles er at de skriver underholdende bøker om kjærlighet, lengsler, håp og drømmer.

Vært dårlig med lesing de siste årene.. Så har satt meg mål på 52 bøker i år. Om noen har bokanbefalinger så er det bare å legge igjen en kommentar :)

Ei liste bestående av bøker jeg har lest i 2017.

Prøver på nytt med Leseutfordringen 2017. Hadde ikke tenkt å legge den ut i år, men jeg klarer på en eller annen måte og miste listen min hele tiden...

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Smykkearven - roman" av Kate Lord Brown
  • "Sjasminsøstrene" av Corina Bomann