Nå som jeg har funnet deg

av (forfatter) og Åse Feiring Cave (oversetter).

Cappelen Damm 2015 Heftet

Drosjesjåføren Vinnie vet at skolebøker er dyrt, at tenåringsdatteren stadig havner i trøbbel og at den sju år gammel sønnen fremdeles tisser i sengen om natten. Hva han ikke vet, er hvor kona hans er, eller hvordan han vil fungere som alenefar.

Ellen vet hvor mye det koster å ta taxi til fysioterapeuten og kirkegården. Hun vet at hun aldri kommer til å sette seg bak et ratt igjen etter den forferdelige ulykken. Hva Ellen ikke vet, er hvordan hun skal komme seg videre. Hun vet heller ingenting om Vinnie, som hver uke kjører henne til fysioterapi.

Og ingen av dem vet at de kommer til å forandre hverandres liv.

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788202477691

EAN 9788202477691

Serie Drama

Omtalt sted Irland

Litt tung til å begynne med, delvis fordi det er mange (flotte!) beskrivelser, men også fordi jeg har lest bøker som har vært mer lettleste i det siste, slik at det tok litt tid å komme inn i skrivestilen. Humoristisk og sårbar på samme tid. Framstillingen av karakterene føles ærlig og ekte. Boken er skrevet i førsteperson, men noen kapitler er skrevet i brevform av en av de andre karakterene. Det eneste jeg synes trekker litt ned når det gjelder brevene er at de er mer upersonlige eller korte og det tar lengre tid å bli kjent med karakteren. Det jeg liker best med boken er at den handler om helt vanlige folk. Språket er rikt, fritt for klisjéer og samtidig som at det er en kjærlighetshistorie, handler den like mye om en familie, om livet etter ulykke og livet som aleneforelder.

• "Safirhandlerens enke" av Dinah Jefferies
  • "Et valg for livet" av Nicholas Sparks