Familiene på Cavendon Hall

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins Nordic og Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Kjærlighet, hemmeligheter og hevn - en storslått fortelling om to familiers skjebne.
Cavendon Hall - familiegodset i Yorkshire i England har vært familien Inghams eie i flere hundre år. Familien Swann, som bor i landsbyen som tilhører godset, har vært i familiens tjeneste nesten like lenge. I alle år har familiene levd sammensveiset side ved side og delt gleder og sorger, hemmeligheter og skandaler.
Første verdenskrig er i emning, og familiene blir stilt overfor utfordringer de aldri kunne ha forestilt seg. Forhold settes på prøve, lojalitet trekkes i tvil og hemmeligheter kommer frem i dagen. Da usikkerheten om fremtiden er som verst, er én ting sikkert: familiene kommer aldri til å bli som før.
Familiene på Cavendon Hall er den første av tre bøker om familiene Swann og Ingham. De to neste bøkene heter Kvinnene på Cavendon Hall og Krigens vinder over Cavendon Hall.
Om forfatteren: Barbara Taylor Bradford er født i England og jobbet som journalist før hun slo gjennom med Emma Harte. Romanen ble umiddelbart en storselger. Hun regnes som en av de best solgte forfatterne noensinne med flere millioner solgte eksemplar. Hennes romaner er oversatt til over 40 språk og solgt i mer enn 90 land. I dag bor Barbara i New York sammen med sin mann.

Forlag HarperCollins Nordic Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788241920295

EAN 9788241920295

Serie Cavendon Hall (1)

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1914-1918

Omtalt sted England

Må innrømme at slottsromaner er min lille " guilty pleasure". Men, denne holder dessverre ikke mål for min del. Og hva i all verden fikk forfatteren til å synes at det var en god ide å la navnene på alle fire døtrene i familien begynne på samme bokstav. Må tilstå at jeg falt av i svingen.

Familiekrønike

• "Kvinnene på Cavendon Hall" av Barbara Taylor Bradford