Begynnelsen på et farvel

av (forfatter) og Tor Edvin Dahl (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

Hayat Shah er født i USA av pakistanske foreldre. Faren hans ønsker å leve så sekulært som mulig, mens mora ikke ønsker å integreres i det amerikanske samfunnet. Så kommer moras bestevenninne fra Pakistan for å bo hos dem for å flykte fra et katastrofalt ekteskap. Hun er ei from kvinne, og bringer Koranen og den muslimske troen inn i livet til Hayat. Da hun begynner å gå ut med en mann blir Hayat forvirret og sjalu, og han ender med å gjøre noe som får katastrofale følger for dem han elsker.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202367145

EAN 9788202367145

Omtalt sted USA Pakistan

Satser på et bedre leseår enn 2013, som ble et år med alt for lite lesing. Finnes så mange bøker der ute jeg har lyst til å lese, så årets nyttårsforsetter må være å la Candycrush vike plassen til fordel for andre og mer givende gjøremål, som for eksempel lesing. Så får vi se når 2014 er over om jeg klarte å oppfylle fortsett mitt :)

• "Om vi heftes underveis - krigsseilerne og deres familier" av Kristine Storli Henningsen
  • "Sorg uten blomster - når den du elsker blir en annen" av Hege Holm
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Siste båt hjem" av Dea Brøvig
  • "Norske nazister på flukt - jakten på et nytt hjemland i Argentina" av Anne Kristin Furuseth
  • "Brudekjolen fra Warszawa - roaman" av Lot Vekemans
  • "Knowing me, knowing you, aha - roman" av Brian Finnegan