Etter verdens ende

en historie om å velge livet

av (forfatter) og Espen Simonsen (forfatter).

Publicom 2012 Innbundet

Tone tapte en langvarig kamp mot kreften en februardag i 2008. Historien om Tone og Espen ble kjent for det norske folk gjennom boken Sammen til verdens ende. Da Tone døde, sto Espen alene igjen. Et annet sted i Norge, i desember 2006, våknet Bianca en morgen rett før jul. Tvillingene hennes skulle ned på kjøkkenet og åpne kalendergavene sine sammen med pappa. Men de fant ikke pappa den desembermorgenen. Det gjorde Bianca. Hennes kjære ektemann Tore var død, han hadde tatt sitt eget liv. Bianca og Espen møtte hverandre i 2009. Etter verdens ende er ikke bare fortellingen om hvordan to historier blir til en, om to unge menneskers harde kamp tilbake til hverdagen. Dette er en bok om valg vi alle står overfor når vi opplever å være ved verdens ende. En bok om å velge det beste for seg selv og for hverandre. En historie om å velge livet.

Forlag Publicom

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Bianca Tønnessen Vestvik Espen Simonsen

Dette er en sterk bok, og jeg innrømmer at jeg har tørket noen tårer... Det er en ærlig bok,ikke en som er fylt av klisjeer. For meg var det godtvondt å lese boken, kanskje for at jeg har opplevd det samme som Bianca.

Det her er en bok som jeg kommer til å huske i år framover. Utrolig rørende, spesielt Biancas måte å fortelle på. To sterke historier som blir til en felles historie. Vakkert! Denne greide jeg ikke legge fra meg, og jeg gråt flere steder i boka. Anbefales virkelig!

• "How to become a norsk superkjendis" av Stian "Staysman" Thorbjørnsen
  • "Det sterke kjønn - min kamp for å bli kvinne" av Marianne Nordli
  • "Kongen av gutterommet - hvordan jeg ble verdens største Youtube-stjerne på norsk" av Dennis Vareide
  • "Sorg uten blomster - når den du elsker blir en annen" av Hege Holm
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Therese - når et barn forsvinner" av Grete Tallaksrud
  • "Samværssabotasje - norske fedre deler sine historier" av Camilla Fossum Pettersen
  • "Memento mori - husk, du skal dø - 6 kvinner, 6 historier" av Mette Randem
  • "Anna" av Elisabeth Hammer
  • "Alle mot én - en historie om mobbing, mot og styrke" av Ann Kristin Liland
  • "Med livet som innsats - historien om en redningsaksjon på Utøya 22. juli 2011" av Bjørn Juvet
  • "I Mikkels lys - en pappas fortelling" av Torgeir W. Skancke