Bedre hukommelse

best of memo

av (forfatter) og Siri J. Egeland (illustratør).

Olden forl. 2011 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos Bookis! Kjøp boka hos ark.no

Denne boken inneholder utbedringer av Memo og Memo-håndboka, i tillegg til mye nytt materiale. Den tar for seg hukommelsesteknikken Memo som hjelper deg med å huske navn, taler og foredrag, språk, eksamen, husketriks, anatomi og spesifikke fag m.m. Med litteraturliste.

Ville det ikke vært fint å huske hele pensumboka eller navnet på alle du møter? Oddbjørn By satte verdensrekord i hukommelse i 2006 og kjenner de beste utøverne i verden. Han vet at det ikke finnes noen teknikker som gjør at du kan huske en hel bok. Du kan heller ikke huske absolutt alt - for alltid. Men som vist på Schrödingers Katt og Newton går an å bli mye flinkere til å huske, ved å lære Memo. Memo er en kombinasjon av de beste hukommelsesteknikkene fra antikken og teknikker Oddbjørn By har lært av konkurrenter i VM eller laget selv. Denne boka er utbedringer av Memo og Memo-håndboka, pluss mye nytt materiale. Du lærer effektive teknikker for å huske navn, språk, avtaler og mye mer. Daglig får forfatteren e-poster fra lesere som har blitt kvitt eksamensangst, hjulpet barna til mye bedre karakterer eller brukt Memo til å holde taler og foredrag uten manus.

I 2013 ble omslaget oppdatert med nytt forfatterfoto på framsida.

Forlag Olden forl.

Utgivelsesår 2011

Mange nyttige tips for de som vil huske bedre. Har man vært på foredraget vil man kjenne igjen det meste.

• "Ungdomslitteratur - ei innføring" av Svein Slettan
  • "Jeg vil ikke dø alene" av Gil Courtemanche
  • "Memo-håndboka - den enkleste veien til bedre eksamen" av Oddbjørn By
  • "Natur - hva skal vi med den?" av Dag O. Hessen
  • "Les meg - håndbok i litteraturformidling" av Nina Aalstad
  • "Kunsten å skrive godt" av Per Egil Hegge
  • "Tenkere og ideer - filosofiens historie fra antikken til vår egen tid" av Torstein Tollefsen
  • "Julefortellinger" av Unni Lindell
  • "En kriminelt god jul - femten svarte julefortellinger" av Nils Nordberg