Bec

skrik i mørket

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Damm 2008 Innbundet

Bec er klar over at MacConn-klanen tok i mot henne som nyfødt på grunn av hennes magiske evner, slik at hun kunne beskytte dem mot demonene. Hun er nå den eneste som innehar evnene, og blir med klanen ut på et farefullt oppdrag. Spørsmålet er om hun har nok krefter til å beskytte dem.

Som nyfødt ble Bec forlatt av sin døende mor utenfor ringfortet til MacConn-klanen. Bec vet at de kun tok henne imot fordi prestinnen Banba mente hun hadde magiske evner. Men nå som Banba er død, er klanen helt avhengig av Becs magi, for demonene angriper sterkere for hver dag ... Flere av klanens beste krigere drar ut på en farefull ferd, i et siste desperat forsøk på å bekjempe demonenes ondskap.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788204136831

EAN 9788204136831

Serie Demonata (4)

Genre Grøssere

Bedre å sende en hare med en halv beskjed enn en snegle med hele

Banba pleide å si at de desperate og fordømte kan bygge ett fjell av håp med avføringen til en rotte

Jeg har aldri møtt en kristen, men etter det jeg har hørt, er de mektige og flinke til å overtale folk, og blottet for toleranse overfor andre måter å tenke på.