Bec

skrik i mørket

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Heftet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Bec er klar over at MacConn-klanen tok i mot henne som nyfødt på grunn av hennes magiske evner, slik at hun kunne beskytte dem mot demonene. Hun er nå den eneste som innehar evnene, og blir med klanen ut på et farefullt oppdrag. Spørsmålet er om hun har nok krefter til å beskytte dem.

Som nyfødt ble Bec forlatt av sin døende mor utenfor ringfortet til MacConn-klanen. Bec vet at de bare tok henne imot fordi prest i nnen Banba mente hun hadde magiske evner. Men Bec vet også at klanen er helt avhengig av henne, nå som Banba er død og Bec er den eneste med magiske evner. En magi hun må prøve å beskytte klanen med, mot demoner.
Demonene angriper sterkere for hver dag som går. Flere av de beste krigerne i MacConn-klanen drar ut på en farefull ferd, i et siste desperat forsøk på å bekjempe demonenes ondskap. Bec blir med, men vil hennes begresede magiske krefter være nok til å beskytte dem? Og ennå har de ikke møtt Lord Loss, demonherren som lever av menneskers sorg og lidelse.
Bec er fjerde bok i Shans Demonata-serie. Serien skal bli på ti bøker - fulle av demonisk skrekk og gru.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202317768

EAN 9788202317768

Serier Demonata (4) Griff

Genre Grøssere

Bedre å sende en hare med en halv beskjed enn en snegle med hele

Banba pleide å si at de desperate og fordømte kan bygge ett fjell av håp med avføringen til en rotte

Jeg har aldri møtt en kristen, men etter det jeg har hørt, er de mektige og flinke til å overtale folk, og blottet for toleranse overfor andre måter å tenke på.