Dødens skygge

du kan ikke lure døden

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (gjendikter).

Cappelen Damm 2010 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Selv da det så som aller mørkest ut, klarte våre helter å redde verden og universet fra å bli tilintetgjort av demoner. Men det kostet. Bill-I måtte bøte med livet. Tilbake står Grubbs, Dervish, Kernel og Beranabus - og ikke minst Bec, en mystisk jente med store magiske evner, som levde og kjempet mot demonene for 1600 år siden. Demonene sperret sjelen hennes inne i stein - som en halvt levende, halvt død. Da Bill-I døde, overtok Bec kroppen hans og gjorde den til sin. Nå lever Bec i den moderne verden, og blir snart helt avgjørende for at menneskeheten fortsatt skal kunne stå imot ondskapen fra Demonata-universet, der den fryktede demonherren Lord Loss ikke lenger er den største trusselen.

Selv da det så som aller mørkest ut, klarte våre helter å redde verden og universet fra å bli tilintetgjort av demoner. Men det kostet. Bill-I måtte bøte med livet. Tilbake står Grubbs, Dervish, Kernel og Beranabus - og ikke minst Bec, en mystisk jente med store magiske evner, som levde og kjempet mot demonene for 1600 år siden. Demonene sperret sjelen hennes inne i stein - halvt levende, halvt død. Bill-Is død sørget for at Bec kunne overta kroppen hans og gjøre den til sin. Nå lever Bec i den moderne verden, og vil bli helt avgjørende for at menneskeheten skal kunne stå imot ondskapen fra Demonata-universet, der selv demonherren Lord Loss ikke lenger er den største trusselen ... Dødens skygge er sjuende bok i Darren Shans Demonata-serie. Serien skal bli på 10 bøker - fulle av demonisk skrekk og gru.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202305291