Demontyven

bli med til helvete

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Damm 2007 Innbundet

Kernel Flecks lillebror blir røvet av demoner. Kernel klarer å trenge inn i demonenes univers for å redde broren, men Demonata er et kaotisk sted som styres av den onde Lord Loss. Det blir en livsfarlig kamp, og Kernel må lære seg mer magi for å kunne kjempe mot alle farene som lurer.

Broren til Kernel Fleck blir bortrøvet av demoner, og unge Kernel må begi seg inn i demonenes univers - Demonata - for å redde ham. Det er et kaotisk og livsfarlig sted som styres av den tvers gjennom onde Lord Loss.
I bok nummer to kommer leseren enda lenger inn i Darrens Shans fascinerende underverden, mens Kernel strever med å oppnå sine tre mål: Lære mer om magi, redde broren og holde seg i live.
Demontyven er andre bok i Darren Shans «Demonata»-serie, som skal bli på ti bøker. Den neste boka på norsk kommer høsten 2007.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204123787

EAN 9788204123787

Serie Demonata (2)

Genre Grøssere

i denne boken får vi høre om kernel fleck som må lete etter sin bror i demonata universet i sin leting etter sin bror art på veien blir han sterkere og sterkere og han må jakte på demonen som tok art hvem er demontyvenhan er nærmere sannheten enn han kunne tenke seg.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Har forundret meg hvor mange det egentlig er. Dette er bare et utvalg av alle jeg har snublet over.