1794

av (forfatter) og Henning J. Gundersen (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

I bok nummer to av Niklas Natt och Dags "Bellmann noir"-trilogi møter vi igjen Mickel Cardell og Anna Stina Knapp. De har en mildt sagt utfordrende tilværelse i et Stockholm der ingenting er igjen av den gustavianske æraens prakt. Niklas Natt och Dag viser at han er langt fra ferdig med sin brutale og nakne skildring av det sene 1700-tallets mørke kroker.

«Stockholm har aldri vært mørkere ... Jeg har akkurat lest 1794 og er full av beundring ...» Kapprakt.se
«Oppfølgeren til 1793 er like blodig som første bok ... Det er skremmende - og skremmende bra.» Dagens Nyheter
«Suget som umiddelbart griper leseren i Niklas Natt och Dags 1794 kjennes igjen fra debuten ... Dessuten skriver han med en språksikkerhet som spesielt i den første delen briljerer i sin lek med en tidstypisk språkklang.» Göteborgs-Posten

ISBN13 9788202660413

EAN 9788202660413