Vargtimen

kriminalroman

Gyldendal 2021 Innbundet

Vargtimen er første bok i en ny krimserie fra Haugesund med overbetjent Gabriel Fjell og Kripos-etterforsker Aida Ibrahim i hovedrollene.

En fjorten år gammel jente blir funnet hengt i skogen. Snart blir det klart at hun har deltatt i et nettspill som er i ferd med å spre seg blant ungdommer i byen. Et spill der den endelige utfordringen er å ta sitt eget liv.
Som fersk etterforskningsleder står politioverbetjent Gabriel Fjell overfor et skremmende scenario. Han må finne den som står bak spillet, og enda viktigere: hindre flere ungdommer i å avslutte sitt eget liv. Men hvordan kan han stanse en gjerningsperson som ikke finnes?
Og hvordan stoppe et ungt menneske som ønsker å skade seg selv?

ISBN13 9788205534186

EAN 9788205534186

Omtalt sted Haugesund

Tangen hadde meg surret rundt lillefingeren gjennom hele boka. Sendte meg hit og dit slik at jeg trodde jeg så sammenhengen, men den gang ei.
I tillegg til å være en særdeles god krimbok, er dette en vond bok å lese. Psykisk helse og selvmord bland unge er noe som berører på et dypere plan enn den jevne krimbok.

BOKOMTALE: Vargtimen av Geir Tangen. Forhåndseksemplar fra forfatteren

En ung jente blir funnet død i skogen. Det mistenkes at hun har tatt sitt eget liv, men enkelte ting kan tyde på noe annet. Etterhvert avdekkes en slags allianse, hvor den endelige utfordringen er å ta sitt eget liv. Etterforsker Gabriel Fjell, som er Tangens nye hovedperson må finne ut av dette før flere ungdommer får avsluttet livet sitt.

Dette er en ny sjanger for Tangen. Historien er mørk og dyster, og har et alvorlig tema - men jeg elsker den! Boka er godt skrevet, og jeg anbefaler den veldig gjerne videre, men den er ikke for sarte sjeler.

Les hele omtalen her

• "Svarte vannliljer" av Michel Bussi