Vargtimen

av (forfatter) og Kim Haugen (oppleser).

Gyldendal 2020 Lydfil

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

ISBN13 9788205550278

EAN 9788205550278

Serie Gabriel Fjell (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Haugesund

Tangen hadde meg surret rundt lillefingeren gjennom hele boka. Sendte meg hit og dit slik at jeg trodde jeg så sammenhengen, men den gang ei.
I tillegg til å være en særdeles god krimbok, er dette en vond bok å lese. Psykisk helse og selvmord bland unge er noe som berører på et dypere plan enn den jevne krimbok.

Oj oj! Hva skal man skrive om denne da?! Selvmord er jo fryktelig vanskelig og vondt så det føles på en måte feil å si at det er godt å lese en krim med "vanlige" politifolk, men denne er hel ved! Ble kjapt hektet her, både på historien og temaet og på de siste 200 sidene klarte jeg ikke å legge fra meg boka!

Det er omtrent akkurat ett år siden jeg sendte melding til Geir Tangen om fortalte hvor godt jeg liker de tre første bøkene hans og fikk da vite at det skulle komme en ny nå i 2021. Den skuffer på ingen måte! Om jeg lot meg lure underveis? Selvfølgelig.

BOKOMTALE: Vargtimen av Geir Tangen. Forhåndseksemplar fra forfatteren

En ung jente blir funnet død i skogen. Det mistenkes at hun har tatt sitt eget liv, men enkelte ting kan tyde på noe annet. Etterhvert avdekkes en slags allianse, hvor den endelige utfordringen er å ta sitt eget liv. Etterforsker Gabriel Fjell, som er Tangens nye hovedperson må finne ut av dette før flere ungdommer får avsluttet livet sitt.

Dette er en ny sjanger for Tangen. Historien er mørk og dyster, og har et alvorlig tema - men jeg elsker den! Boka er godt skrevet, og jeg anbefaler den veldig gjerne videre, men den er ikke for sarte sjeler.

Les hele omtalen her

På føttene hadde hun hvite tøysko som hadde sett lysere dager.

Møterommet luktet innestengt, og om det ikke hadde vært for regnet som hamret mot mørke vindusruter, samt at det hadde begynt å dukke opp journalister som ville grave i det Haugesunds Avis omtalte som "selvmordsbølgen", så ville Gabriel ha åpnet vinduene for å få inn litt luft. I stedet måtte persiennene senkes for å hindre innsyn. Slik var det tabloide Norge blitt. To jenter var nok til å skape en bølge.

Fabel - abonnement på lydbøker har en lyttesirkel. som heter:
Vi som fabler - som elsker å lytte på lydbøker

Jeg ble oppmerksom på denne lyttesirkelen i helgen, og denne måneden (mars 2021) leser de en av mine favorittfortattere. Det må jeg bli med på tenkte jeg.

Dette er ingen reklame, men siden jeg registrerte meg på et prøveabonnement for å lytte til en bok det var vanskelig å få tak i ellers, tenkte jeg at jeg skulle prøve litt i en periode.
Det virker gøy å lytte og diskutere bøkene sammen med andre lyttere.

Egen liste over leste bøker

• "Mødrenes synder" av Frøydis Lilledalen
  • "Paradis - kriminalroman" av Frøydis Lilledalen