Utmarker

av (forfatter) og Einar Blomgren (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Innbundet

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788202535377

EAN 9788202535377

Serie Berger og Blom (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Stockholm

Ufattelig spennende om den utradisjonelle politimannen Sam Berger, som driver en parallell privat etterforskning. Fordi han ikke får sine overordnede med på at det er en seriemorder som står bak forsvinningen til flere 15 år gamle jenter. Midtveis tar boka en helt ny og uventet vending. Og spenningen holder seg helt til siste side.

Veldig spennende og bra oppbygd krim fra Arne Dahl. Gleder meg til neste nok i serien.

Har nettopp begynt på denne - for et språk. Elsker det - herlig å lese en krimroman med usedvanlig vakker språkføring.
"Han steg inn i dødsskyggens dal. Ble stående på teppet i entreen. Det dryppet fra hele kroppen. Han kjente tydelig at det piplet langs ansiktet, nakken, ørene, for deretter å fortsette nedover, strømmende. Det var som om hele kroppen var et eneste gråtende øye."

Her er min anmeldelse av Utmarker (ekstern lenke)

Makaber historie som tok uventede vendinger, men allikevel synes jeg ikke den lever opp til forventningene, den var litt oppskrytt.

Målet er 65 bøker.

Lest i 2020

Dette er en bokklubb for alle som er interessert i bøker og lesing, og du er velkommen inn i gruppa uansett om du har tenkt til å lese bøker sammen med oss eller om du bare ønsker å være en del av gjengen vår.

• "Innland" av Arne Dahl
  • "Åpen sjø" av Arne Dahl