The thursday murder club

Viking 2020 Heftet

In a peaceful retirement village, four unlikely friends meet up once a week to investigate unsolved murders.

But when a brutal killing takes place on their very doorstep, the Thursday Murder Club find themselves in the middle of their first live case.

Elizabeth, Joyce, Ibrahim and Ron might be pushing eighty but they still have a few tricks up their sleeves.

Can our unorthodox but brilliant gang catch the killer before it's too late?

Forlag Viking

Serie Torsdagsmordklubben

Omtalt sted England

Språk Engelsk

Coopers Chase er en seniorlandsby i Kent. Den er luksuriøs, og den nedre aldersgrensen er 65 år. Fire av beboerne har dannet en klubb - Torsdagsmordklubben. Ron er tidligere fagforeningsleder, og var ganske kjent i sin tid. Ibrahim er psykiater, Joyce sykepleier, og Elizabeth er omgitt av mystikk. Det sies at hun muligens har vært spion, men det er ikke godt å si. Hver torsdag møtes de for å diskutere uløste mordgåter. De har løst flere, men det er ganske frustrerende å ikke får gjort noe med det. Sakene er stort sett foreldet, og de har uansett ingen myndighet. Da det blir begått et mord i nærområdet, er de i fyr og flamme - spesielt Elizabeth. Denne muligheten skal de ikke la gå fra seg. Med list, bekjentskaper, og kløkt gyver de løs på saken. Det lokale politiet blir tatt på sengen av de ivrige pensjonistene. Hvor får de all informasjonen sin fra?

Koselig og humoristisk krim, full av underlige karakterer. Underholdende og annerledes. Forfatteren har røpet at det i hvert fall kommer én bok til.

Når man har nådd en viss alder, kan man stort sett gjøre som man selv vil. Det er ingen som setter deg på plass, bortsett fra legen og barna dine.

• "Den enøyde kaninen" av Christoffer Carlsson
  • "Ekte tigre" av Mick Herron
  • "Syndebukken" av Sofie Sarenbrant
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Et blått sjal av bly - roman" av Kjell Erling Bardal
  • "Konfirmanten" av Bernard Minier
  • "Skyggespillet - løgn, kjærlighet og rettferdighet langs nazistenes fluktrute" av Philippe Sands
  • "Bastarden - en Bogart Bull-krim" av Øistein Borge
  • "Mord på Kilen - Olivia 6" av Lene Lauritsen Kjølner