The silver linings playbook

2010 Heftet

Pat Peoples has a theory that his life is actually a movie produced by God, and that his God-given mission in life is to become emotionally literate, whereupon God will ensure a happy ending - which, for Pat, means the return of his estranged wife Nikki, from whom he's currently having some 'apart time.' It might not come as any surprise to learn that Pat has spent several years in a mental health facility. When Pat leaves hospital and goes to live with his parents, however, everything seems changed: no one will talk to him about Nikki; his old friends now have families; his beloved football team keep losing; his new therapist seems to be recommending adultery as a form of therapy. And he's being haunted by Kenny G. There is a silver lining, however, in the form of tragically widowed, physically fit and clinically depressed Tiffany, who offers to act as a go-between for Pat and his wife, if Pat will just agree to perform in this year's Dance Away Depression competition.

Pat Peoples has a theory that his life is actually a movie produced by God, and that his God-given mission in life is to become emotionally literate, whereupon God will ensure a happy ending -- which, for Pat, means the return of his estranged wife Nikki, from whom he's currently having some 'apart time.' It might not come as any surprise to learn that Pat has spent several years in a mental health facility. When Pat leaves hospital and goes to live with his parents, however, everything seems changed: no one will talk to him about Nikki
his old friends now have families
his beloved football team keep losing
his new therapist seems to be recommending adultery as a form of therapy. And he's being haunted by Kenny G. There is a silver lining, however, in the form of tragically widowed, physically fit and clinically depressed Tiffany, who offers to act as a go-between for Pat and his wife, if Pat will just agree to perform in this year's Dance Away Depression competition ...'Utterly original and a real word-of mouth classic' Daily Mail 'Delightful ...A smart, touching, quirky read' Scotland on Sunday

Omtalt sted New Jersey

Årets 51. bok (=lydbok) er "Kjærlighetens galskap" av Matthew Quick.
Denne blei valgt utelukkende fordi eg har lyst å se filmen, men ikkje får meg til å gjere det utan å ha lese boka først. Det er ein av dei få uskrevne reglane eg har og regler skal jo faktisk følgjast. Særlig når det er sine eigne.
Trur eg hadde likt denne boka betre om eg las ho sjølv heller enn å høyre lydbok-versjonen. Rett og slett fordi stemmen gjer meg inntrykk av at hovedpersonen er sinna og gretten, nesten litt skummel, og også litt treig i pappen. Den ydmyke sida hans som skildrast i teksten blir dermed veldig merkelig for meg. Dei gjentatte brøla og heiaropa vert også rett og slett plagsomme og eit skikkeleg irritasjonsmoment

Diverse bøker eg skal lese før august.

Bøkar eg les i 2013 og ei kort meining om dei.

• "Millie Birds bok om døde ting" av Brooke Davis
  • "Smaken av følelser - roman" av Aimee Bender
  • "Queenies kjærlighetssang" av Rachel Joyce
  • "Arthur Peppers makeløse reise" av Phaedra Patrick
  • "Mordet på Anonym" av Anonym
  • "Jeg skulle ha sagt jeg elsker deg - 12 samtaler om kjærlighet, lengsel og anger ved livets slutt" av Audun Myskja
  • "Gull" av Chris Cleave
  • "Kunsten å holde seg flytende - roman" av Libby Page