Kunsten å holde seg flytende

av (forfatter) og Bente Klinge (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Oppløftende roman om vennskap, kampånd og friluftsbad. Møt Rosemary (86) og Kate (26): aksjonister, drømmere og svømmere.
Rosemary har bodd i arbeiderbydelen Brixton i London i hele sitt liv. Men nå er alt hun kjenner til, i endring. Biblioteket der hun jobbet er stengt, familiens grønnsakbutikk er gjort om til en trendy bar, og den elskede ektemannen George er død.
Kat har nettopp flyttet inn og føler seg alene i en by som er for stor for henne. Karrieren som journalist i en lokalavis er på bunnpunktet, og hun er fast bestemt på å gjøre noe med det. Når det lokale friluftsbadet blir truet av nedlegging, forstår Kate at dette kan være hennes mulighet til å tre inn i rampelyset.
Kate og Rosemary bestemmer seg for å kjempe for The Brockwell Lido, som er mer enn et sted å svømme - det er hjertet i lokalsamfunnet. Sammen viser de hva vennskap og samfunnsånd betyr, og hvordan vanlige mennesker kan ta vare på det som betyr noe for dem.

ISBN13 9788205511033

EAN 9788205511033

Serie Lesetid

Omtalt sted London

• "De spanske søstrene" av María Dueñas
  • "Havsang - roman" av Anne Østby
  • "Myrgraven" av Val McDermid
  • "Drømmenes gud" av Gard Sveen
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Irene Panikk" av Carin Hjulström
  • "Tusen etasjer høy" av Katharine McGee