Store hvite løgner

av (forfatter) og Solveig Moen Rusten (oversetter).

Pantagruel 2015 Innbundet

Forfatteren bak bestselgeren Ektemannens hemmelighet er ute med en ny oppslukende roman om hemmeligheter og skandaler.

Det måtte ende i tårer, men hvordan endte det med mord?

Alenemoren Jane har nettopp flyttet til byen. Med seg har hun den lille sønnen sin - og hemmeligheten hun har båret på i fem år.

Når skoleåret starter, møter hun Madeline - en dame som aldri går stille i dørene, som husker alt og aldri tilgir - og Celeste, som er så pen at folk stopper opp og stirrer når hun nærmer seg, men som virker merkelig nervøs og usikker. Begge tar Jane under sine vinger - men uten å røpe sine egne hemmeligheter.

Så blir barna til de tre kvinnene involvert i en episode som først virker harmløs, men som raskt kommer ut av kontroll: Tisking og hvisking i skole.gården blir til ondsinnede rykter og til slutt er det ingen som kan skille løgn fra virkelighet ...

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2015

Omtalt sted Australia

Føler at jeg brukte litt tid for å komme ordentlig inn i denne boka. Det følte jeg også med den forrige boka jeg leste av henne (Det Alice glemte). Men jeg ender alltid opp med å like bøkene hennes kjempe godt. Dette er den tredje boka jeg leser som hun har skrevet. Boka er utrolig lettlest og spåket er enkelt. Tenkte egentlig og gi boka terningkast 4, men den endte opp med terninkast 5.

Liane Moriarty skuffer aldri med sine intriger og spennende persongalleri som man faktisk ofte kan kjenne seg igjen i på godt og vondt .

Bøker som ligner bøkene til JoJo Moyes. Stikkord: Lettlest, sårt og vakkert, romantisk, fargerike karakterer. Tankevekkende og underholdene.

Merk: Forfatterne på lista har ofte flere bøker som kan ligne.

• "Den siste festen" av Liane Moriarty
  • "Truly madly guilty" av Liane Moriarty