Sommerperler 2013

av (forfatter), Amalie Skram (forfatter), Cora Sandel (forfatter), Halldis Moren Vesaas (forfatter), Bjørg Vik (forfatter), Sidsel Mørck (forfatter), Liv Køltzow (forfatter), Cecilie Løveid (forfatter), Gro Dahle (forfatter), Karin Fossum (forfatter), Anne B. Ragde (forfatter), Vigdis Hjorth (forfatter), Beate Grimsrud (forfatter), Merethe Lindstrøm (forfatter), Gunnhild Øyehaug (forfatter), Ingvild H. Rishøi (forfatter), Agnes Ravatn (forfatter), Selma Lønning Aarø (forfatter), Linda Eide (forfatter) og Herborg Kråkevik (forfatter).

Juritzen forl. 2013 Heftet

Innhold: Forskjellige gleder / Collett; Glede / Skram; Barnet som elsket veier / Sandel; Så nær deg / Vesaas; Den lange reisen til et annet menneske / Vik; Besøket / Mørck; Sommer / Køltzow; Hummerfest / Løveid; Tapenade / Dahle; Ingenting varer for bestandig / Fossum; Kjellerboden / Ragde; Konferanse / Hjorth; Bysten / Grimsrud; Hester om natten / Lindstrøm; Liten knute / Øyehaug; Historien om fru Berg / Rishøi; Livet på skjener / Ravatn; Om å ha det i bakhodet / Aarø; Ein dag på legevakta / Eide og Glad / Kråkevik.

Sommerperler er den første boken i et helt nytt konsept for en fast utgivelse hver sommer. I sommerperler får du 18 noveller skrevet av norske kvinnelige toppforfattere. Dette er en miks av litterære og underholdende noveller. Legg deg på stranden, og drøm deg bort med sommerens perler. Disse forfatterne er med: Karin Fossum, Anne B. Ragnde, Merethe Lindstrøm, Herborg Kråkevik, Amalie Skram, Cora Sandel, Bjørg Vik, Liv Køltzow, Sidsel Mørck, Gro Dahle og flere kjente.

Forlag Juritzen forl.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788282053785

EAN 9788282053785

Språk Bokmål Nynorsk

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

• "Syng meg vekk" av Bror Hagemann
  • "Min historie" av Frid Ingulstad
  • "Kvinnen bak fredsprisen - historien om Bertha von Suttner og Alfred Nobel" av Anne Synnøve Simensen
  • "Sommerfuglene i Armero - fortellinger fra et liv på reise" av Jon Magnus
  • "Ringrosen - jakten på en sannhet" av Lena Roer
  • "Sjakkdronningen fra Katwe" av Tim Crothers
  • "I hodet på en gammel dame" av Tordis Ørjasæter
  • "Napolislekten" av Domenica De Rosa
  • "Julenoveller - 21 nye og klassiske noveller fra norske forfattere" av Lars Saabye Christensen
  • "Sommerstorm" av Vanessa Lafaye
  • "Adresse Alberta" av Victoria Bø