Syng meg vekk

Tiden 2016 Innbundet

Det er musikken som vekker henne. På en tur til Nordmarkskapellet hører Ilka Bruno for første gang, og hun har aldri hørt noen spille så vakkert. Hun er i begynnelsen av tjueårene. Hun kom til Norge som barn. Etter amerikanernes invasjon var det umulig å være kristen assyrer i Irak. Bruno er en del år eldre enn henne, men forelskelsen er total inntil det selvutslettende, selv om hun nesten ikke vet noen ting om ham.

Men litt etter litt blir det klart at det er noe Bruno skjuler. Ilka finner spor av en fortid han ikke vil si noe om. Da hun i et øyeblikk presser ham, sier han bare: «Jeg ødelegger folk.» Men hvordan kan det finnes noe ondt i en mann som spiller så vakkert? Og til hvilke grenser er hun villig til å gå for å gjøre ham til sin?

Syng meg vekk er en sjelden kjærlighetsroman. Den beskriver forelskelsens febrile rus, men også dens paranoia og fanatisme. For hvem kan man stole på, når man ikke lenger er seg selv?

Forlag Tiden

Syng meg vekk er en spennende, lidenskaplig roman, litt thrilleraktig kjærlighetsroman, som jeg likte veldig godt. Les gjerne mer her

Målet er 40 bøker

• "Skriv ditt liv - din egen historie" av Kjersti Wold
  • "Bare de levende trenger å bli husket - roman" av Hilde Lindset
  • "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie
  • "Mingvasevann - dikt" av Cecilie Cottis Østreng
  • "Døtre - roman" av Eva Aagaard
  • "Sjøen om vinteren - roman" av Sivert N. Nesbø
  • "Om vi heftes underveis - krigsseilerne og deres familier" av Kristine Storli Henningsen
  • "Bøen - noveller" av Joakim Hunnes
  • "Du er her" av Anne Ch. Østby