Sårbarhetens kraft

om å finne styrke når du er svak

Gyldendal 2019 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Er det mulig å hente ny styrke når man føler seg som svakest?

I denne boken reiser tidligere Tunsberg-biskop Per Arne Dahl et spørsmål han mener er svært sentralt i vår tid: Er det rom for sårbarhet i en verden der den sterkeste som oftest trekker det lengste strået? Ja, mener forfatteren, som understreker at sårbarhet ikke er svakhet, men at sårbarheten tvert imot kan gjøre oss både sterkere og klokere. Men han kommer også med en advarsel: Pass deg så ikke sårbarheten blir brukt mot deg av kyniske og ufølsomme mennesker! Gjennom hele livet har Per Arne Dahl lyttet til mennesker som har det vanskelig. Han skriver troverdig og nært om hvordan vi kan leve med skjulte plager. Det krever mot å vise sårbarhet og det er avgjørende hvordan vi hjelper hverandre når det butter imot og røyner på. Sårbarhetens kraft er en klok og varm bok om hvordan sårbarhet kan gi ny styrke.

ISBN13 9788205527348

EAN 9788205527348

Den som kaster maska, mister ikke ansikt, men viser ansikt.

• "Å våge livet en gang til - den overraskende nåden" av Per Arne Dahl
  • "Presten og ateisten" av Didrik Søderlind
  • "Berøring" av Peder Kjøs
  • "Tango i tabernaklet" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Det store puslespillet - jakten på de tidligste manuskriptene til Bibelen" av Hans Johan Sagrusten
  • "Energityvene - utmattelse i sykdom og hverdag" av Torkil Berge
  • "Røff guide til Bibelen" av Alf Kjetil Walgermo
  • "Pass på liten og på stor - en historie om å ta vare på hverandre" av Jostein H. Sandsmark
  • "Mørket vet" av Arnaldur Indriðason
  • "En kongelig affære" av Gill Paul