Rottereir

Mangschou 2014 Innbundet

Svein kalles Rottekongen. Han kan rotter.

Men når Kenneth lokker ham inn i Rottereiret - ei riveklar rønne med likstank i kjelleren - blir det i meste laget.

Det som plager Svein mest, er at Karo er med på det. Svein og Karo hører sammen. Hvorfor er hun med Kenneth?

Det ingen av dem vet er at det er mer enn rotter i rønna ...

Widar Aspeli er har skrevet en rekke barne- og ungdomsbøker og er en enestående formidler.

13 år +

Skumringserien er et lettlest alternativ for ungdom, skrevet av ulike forfattere. Serien ligger høyt på utlåndslistene på bibliotekene.

Forlag Mangschou

Utgivelsesår 2014

Serie Skumring

Genre Spenning

Elendig tull.

Å fyttikatta! Denne var direkte brekk-ekkel! Noe av det ekleste jeg har lest! Gjorde en overraskende vri et stykke uti boka der, kan man trygt si! Anbefales ikke for sarte sjeler!

Usikker. Spennende til tider. Slutten fikk meg til å lure på om jeg egentlig skjønte hva som foregikk. (På samme måte som i Psyko, den andre Aspeliboka i Skumringsserien.) Og jeg er veldig usikker på om det er et godt grep i bøker beregna for ungdom som av en eller grunn er dårlige til å lese. Litt språklige merkverdiheter også (vil en skriver "spuki" og "feike" skrive at noe har "skåret" seg?), men det er altså slutten jeg har mest problemer med.

Lyst å lese …
Ei spenningsbok?
Ei lettlest bok?
Ei intens bok?
Rottereir av Widar Aspeli er ei lettlest, spennende bok om Svein som blir kalt Rottekongen og om når han blir lokka inn i Rottereiret av Kenneth og Karo.
Boka er skrevet på en intens måte som gjorde at jeg ikke ville legge den fra meg.

Bøker jeg leser i forbindelse med min jobb på et skolebibliotek

• "Noia" av Jon Ewo
  • "En liten bok om kjærlighet" av Ulf Stark