Omgitt av psykopater

slik unngår du å bli utnyttet av andre

av (forfatter) og Rune R. Moen (oversetter).

Gyldendal 2019

Oppdag manipulatoren i din nærhet! Frittstående oppfølger til bestselgeren "Omgitt av idioter"
Har du noen gang støtt på en person som er usedvanlig karismatisk, sjarmerende, trivelig og hjelpsom? Som alltid har et kompliment i beredskap, og som garantert får deg til å føle deg bra? Du tror på det du får høre, selv når det låter falskt, fordi det føles så bra. Men det som virker for godt til å være sant, er jo nettopp ofte det... Det finnes mennesker som leter seg frem til svakhetene dine for å kunne utnytte deg mest mulig. Denne boken avslører metodene de bruker. Ut fra den psykologiske DISA-modellen, som viser om din personlighetstype er rød, gul, grønn eller blå, får du verktøy for å oppdage faren i tide - og bli bevisst hvordan akkurat din personlighetstype kan utnyttes av noen med en skjult agenda. Omgitt av psykopater er like relevant i jobbsituasjoner som i private relasjoner.

ISBN13 9788205515932

EAN 9788205515932

Psychopaths act out their lunatic thoughts while the rest of us just think them.
- Marty Rubin

• "Omgitt av idioter - hvordan forstå dem det ikke går an å forstå" av Thomas Erikson
  • "Når sypressene hvisker" av Yvette Manessis Corporon
  • "Snøsøsteren - en julefortelling" av Maja Lunde