Fra en utbrent til en annen

en utstrakt hånd til deg som er utbrent - eller i fare for å bli det

Cappelen Damm 2012 Innbundet

I denne boken forteller forfatteren om sin egen erfaring med utbrenthet. Hun forteller om hvordan hun ble frisk, hvordan en kan se faresignalene, og gir tips og råd til andre i samme situasjon.

Benedikte Rasmussen er tidligere værdame i TV2. I 2007 fikk hun diagnosen utbrent og gikk deretter inn i en depresjon. I denne tiden opplevde hun isolasjon, ensomhet og det som følger når man er utenfor det miljøet som jobben representerer. Hun stilte seg spørsmålet "hvorfor meg?" Jo, hun er en typisk representant for dem som blir utbrent: flink, engasjert, arbeidssom. Hun lurte også på hva utbrenthet egentlig er, og hvordan hun kunne bli friskt igjen.

Boken hun har skrevet er den boken hun ønsket seg da hun selv ble utbrent. Den er både hennes personlige beskrivelse av veien inn og ut av utbrenthet, og en bok som gir råd, kunnskap og inspirasjon. Boken er skrevet med humor og med omsorg for andre som er i samme situasjon som hun selv var. Hun har også et sterkt ønske om å hjelpe andre som er i faresonen.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202377724

EAN 9788202377724

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Benedikte Rasmussen

En kjempe bra, åpen, ærlig, reflektert og lærerik bok!!
Denne ga meg mange svar og aha-opplevelser. Håper MANGE kjøper denne på mammutsalget og leser den!
Anbefales på det sterkeste! :)

Rett og slett de beste bøkene jeg har lest i år!

Innkjøpene på mammutsalget i 2014 :)

• "Den usynlige krigen - historien om Eva - og vold mot kvinner og barn i norske hjem" av Jon Gangdal
  • "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" av Oddgeir Bruaset
  • "Jeg vet at man kan bli helt glad igjen - min historie" av Eli Rygg
  • "Kvinnen i Isdalen - nytt lys over norgeshistoriens største kriminalgåte" av Dennis Zacher Aske
  • "Lever - Utøya 22.7" av Emma Martinovic
  • "Løvetannbarn - de klarte seg, mot alle odds" av Gunnar Ringheim
  • "Fullt lys og stummende mørke" av Rigmor Galtung
  • "Alene, nå igjen" av Paal-André Grinderud
  • "Gullkorn fra pasientjournalen - morsomme sitater fra pasientjournaler og resepter" av Morten P. Oksvold
  • "Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina" av Unni Lindell
  • "Tankevirus" av Hanne H. Brorson
  • "Den beste sommeren - en bok om glede, søskenkjærlighet og om å leve på lånt tid" av Emilia Polbratek