Sitater av Per Fugelli

ikke vær et 1-tall på jorden, bry deg om flokken din

Universitetsforlaget 2015 Innbundet

«Ikke vær et 1-tall på jorden, bry deg om flokken din». Dette og andre av Per Fugellis aller beste formuleringer er nå samlet i en bok.
Per Fugelli var en ordkunstner med et klokt blikk på verden. I denne boken finner du hans aller beste formuleringer. Ord som forfrisker livet og forsterker flokken. Sitater til oppmuntring, opprør og trøst: Om å være glad i godt nok, finne glede ved livet, naturen og det gode samfunn, mot til å møte sykdom og død, og trygghet når fare truer.

Dette er ordlegens medisin i krystallisert form, kortfattet og spissformulert som bare Fugelli kan det. Sitater som kiler hjernen til ny tenking.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2015

• "Enda flere gullkorn fra pasientjournalen" av Morten P. Oksvold
  • "Minneboken - norsk nostalgi" av Mona Stenseth Larsen
  • "Å leve med Kierkegaard" av Sørine Gotfredsen
  • "Magisk jul" av Line Therkelsen
  • "Marshmallowtesten - nøkkelen til viljestyrke" av Walter Mischel
  • "#branok" av Kristin Gjelsvik
  • "Flere gullkorn fra pasientjournalen - morsomme sitater fra pasientjournalen, doktorskolen og pasienter" av Morten P. Oksvold
  • "Naken" av Anna Rasmussen
  • "Brev til en datter - alt du bør vite fordi du er jente" av Kristin M. Hauge
  • "Frakoblet - de egentlige årsakene til depresjon - og de overraskende løsningene" av Johann Hari
  • "Juleroser - 2019" av Herborg Kråkevik
  • "Veien til lykke" av Björg Thorhallsdottir