Øyevitnet

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Panta 2019 Heftet

Et fredfullt tettsted med forræderisk natur. Et drap som ryster alle ...
Dagen etter at Harriet Vesterberg flytter inn i farens hus, i det idylliske tettstedet Lerviken ved Öresund, blir en kvinne funnet brutalt drept, med øyelokkene teipet opp, kun et steinkast unna. Plutselig er Lerviken langt fra den idyllen hun husker fra barndommens somre. Med et havarert kjærlighetsforhold bak seg ser Harriet fram til en ny start som etterforsker hos politiet i Skåne. Men hun forstår raskt at hun ikke er så velkommen på stasjonen som hun hadde ventet, og at ikke alle setter like stor pris på ideene hennes. Hun bestemmer seg for å gå sin egen vei i etterforskningen, men den leder henne inn på et spor som hun snart desperat angrer på at hun begynte å følge. Kan morderen være en hun kjenner?

«Øyevitnet» er en annerledes og pulserende krimroman, full av uventede vendinger. Dette er første bok i en ny og spennende krimserie: «Mordene i Lerviken», som utspiller seg i Öresund i Skåne.

Forlag Panta

Utgivelsesår 2019

Serie Mordene i Lerviken (1)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Harriet Vesterberg starter i en ny jobb som sivil kriminaletterforsker. Samme dag dukker det opp et likfunn, og Harriet kjenner offeret. Harriet oppdager at hun ikke så velkommen blant sine kollegaer som hun hadde forventet. Hun går sin egen vei i etterforskningen, men angrer etterhvert. Er morderen en hun kjenner?

Dette er en bok som du vil skal vare lenge, og jeg anbefaler den på det varmeste.

Les hele omtalen her

Her er min omtale av Øyevitnet. Linken fører til min bokblogg.

Øyevitnet falt i smak hos meg, se min omtale på bokbloggen min her.

Drivende spennende fra første side! Men er vi ikke ferdige med usikre nyansatte og sure sjefer?

Egen liste over leste bøker

Her ligger alle bøkene som jeg har lest i denne perioden.

• "Skyggespillet" av Anna Bågstam
  • "Ulykke" av Gjøran Engen