Nålen

av (forfatter) og Einar Schøning (oversetter).

Cappelen Damm 2008 Heftet

Nålen, Hitlers mesterspion, er i begynnelsen av 1944 på full flukt mot Englands nordkyst. I lommen har han filmrullen som kan gi Føreren svaret på det aller mest brennende spørsmålet, nemlig tid og sted for de alliertes invasjon.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202282196

EAN 9788202282196

Genre Agenter og spioner

Omtalt tid 1939-1945

At jeg har unngått å lese dette fyrverkeriet av en bok er noe jeg ikke kommer til å tilgi meg selv på en god stund. Krigshistorie på sitt mest spennende selv om du sitter og vet hvordan det vil gå, om du kan din historie vel og merke.

Då mor mi skulle flytte over i eit mindre husvære, fekk ho brått ikkje plass til så mange av bøkene sine lenger. Snill som ho er så lot ho etterkomarane forsyne seg med det dei hadde lyst på. Sjølv om vi var fleire som ville ha så var det likevel eit rikhaldig skattkammer å plukke frå.

Dette er det eg sanka med meg.
Takk, kjære mor.

De 99 beste krimtitlene i det 20. århundret. Forøvrig er en serie på 13 bøker utgitt av Gyldendal/ De norske bokklubbene fra april 1994 til februar 1996, en del av denne listen. Fire bøker fra den opprinnelige lista ble vanskelige å spore og jeg fikk problemer med å legge dem til, ettersom dette var bøker jeg ikke har. De er Max Mauser (psev for Jonas Lie) Rittet fra Olesko, Torben Nielsen - Nitten røde roser, Hans-Krister Rönblom - Höstvind och djupa vatten og Dorothy Leigh Sayers - The Nine Taylors. Flinke sjeler kan få hjelpe til med å få lagt til disse;-D

A

Favoritter

Dette er bare et utvalg av bøkene jeg selger. Ta en titt i bokhylla "Selges" om du vil se mer. :-)

Send en privat melding med hvilke bøker du er interessert i, og hva du kunne ønske deg å betale for dem.

Bøkene er innbundne om det ikke står noe annet.

• "Mannen fra St. Petersburg" av Ken Follett
  • "Rebecca-koden" av Ken Follett